واقعه ریزش پلاسکو در دل داستان یک فیلم سینمایی
مصطفی کیایی کارگردان سینمای ایران از ساخت فیلم جدید خود با نام «پلاسکو» خبر داد.

 

مصطفی کیایی فیلم پلاسکو را می سازد!

مصطفی کیانی اولین فیلمسازی است که طرح یک فیلم سینمایی را ثبت کرده که سوژه‌اش به پلاسکو مربوط می‌شود نکته جالب اینکه به جز فیلم مصطفی کیایی یک سریال تلویزیونی هم با نام «پ مثل پلاسکو» در بانک فیلمنامه ثبت شده است. طبق صحبت های کیایی واقعه ریزش ساختمان پلاسکو قرار است در دل داستان این فیلم سینمایی قرار گیرد. او همچنین اعلام کرده که در نیمه دوم سال سریال شبکه نمایش خانگی «لیلای من» را در صورت تامین منابع مالی جلوی دوربین خواهد برد.

مصطفی کیایی که در سال های 92 تا 94 فیلم های «خط ویژه»، «عصر یخبندان» و «بارکد» را به جشنواره فیلم فجر رساند، سال گذشته فیلم نساخت. اما به نظر می رسد که این کارگردان قصد دارد پس از یک سال غیبت، امسال با فیلم جدیدی به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بیاید. مصطفی کیایی درباره ساخت فیلم جدید خود به مهر گفته است:
«نام این فیلم سینمایی «پلاسکو» است که واقعه پلاسکو در دل این داستان قرار دارد و فیلمنامه این اثر تا یک ماه دیگر آماده می شود.»

کیایی در ادامه نیز اعلام کرد که پس از ساخت فیلم «پلاسکو» یک سریال را برای شبکه نمایش خانگی می‌سازد:
«در تلاش هستیم تا منابع مالی این پروژه شبکه نمایش خانگی را تامین کنیم و امیدوارم در صورتی که همه برنامه ها به خوبی پیش برود، این سریال را در شش ماه دوم سال جلوی دوربین ببریم. «لیلای من» یک سریال ملودرام و بسیار پرتعلیق و پرکشش است که می تواند در جذب مخاطب در شبکه نمایش خانگی موفق باشد.»

کارگردان «بارکد» درباره موفقیت برخی سریال های شبکه نمایش خانگی اضافه کرد:
«ما در کشور سریال های موفقی داشتیم که توانسته بود مخاطبان خود را جذب کند به عنوان مثال سریالی مانند «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی جزو سریال های موق در شبکه نمایش خانگی بود. فکر می کنم یکی از دلایل موفقیت این سریال نوع روایت، شخصیت ها و داستان هایی بود که برای مردم جذاب شده بود. فکر می کنم هر اثری که قصه خوبی داشته باشد می تواند به راحتی با مردم ارتباط برقرار کند.»

او همچنین درباره تعداد قسمت های سریال «لیلای من» گفت:
«مدل داستان این سریال به گونه ای است که می تواند چند فصل ادامه داشته باشد، ولی ما در حال حاضر برای ۳۰ قسمت این سریال را طراحی کرده ایم.»


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com/mashreghnews.ir