چگونه به سینماگران ثابت شد که دیوید بکهام دیگر محبوب نیست؟
دومین آخر هفته تابستان سینمایی در آمریکای شمالی با شکست تجاری فیلم «شاه آرتور: افسانه شمشیر» تولید شرکت‌های برادران وارنر و ویلیج ردشاو همراه بود.

شکست شاه آرتور: افسانه شمشیر در گیشه سینماها

فیلم حماسی «شاه آرتور» از جمعه تا یکشنبه در ۳۷۰۲ سینما در ایالات متحده و کانادا تنها ۱۴٫۷ میلیون دلار فروخت و در این در حالی است که فیلم با بودجه‌ای حدود ۱۷۵ میلیون دلار ساخته شده و میلیون‌ها دلار هم هزینه تبلیغات آن شده است. به این ترتیب، اولین شکست تجاری بزرگ تابستان ۲۰۱۷ و یکی از بدترین افتتاحیه‌های تاریخ برای یک فیلم استودیویی پرهزینه رقم خورد. فروش «شاه آرتور» در سطح بین‌المللی نیز ناامیدکننده بود و انتظار می‌رود بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ضرر بدهد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، چارلی هانام در این فیلم نقش آرتور را بازی می‌کند، شاهزاده‌ای که در کودکی از حق طبیعی خود محروم و در کوچه‌ پس کوچه‌های شهر بزرگ می‌شود، اما وقتی او شمشیر را از سنگ بیرون می‌کشد، ناچار می‌شود میراث خود را بپذیرد. جود لاو، آسترید برژس-فریزبه، جایمن هانسو، آیدان گیلن و اریک بانا دیگر بازیگران «شاه آرتور» به کارگردانی گای ریچی هستند. دیوید بکهام ستاره سابق تیم ملی فوتبال انگلیس هم نقشی کوتاه در فیلم دارد ولی حضورش در این فیلم باعث جذب مخاطبان نشده است.

«شاه آرتور» که اکران آن به دفعات به تعویق افتاد، از سوی منتقدان نادیده گرفته شده است، اما تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به فیلم درجه B+ داده‌اند. «شاه آرتور» در ۵۱ بازار بین‌المللی ۲۹٫۱ میلیون دلار فروش داشت که شامل فروش ناامیدکننده ۵٫۱ میلیون دلار در چین بود. فیلم هنوز در چند بازار مهم از جمله بریتانیا و استرالیا اکران نشده است.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: honaronline.ir