کن 2017: تهدید داعش و تدابیر شدید امنیتی در محل برگزاری جشنواره
مسئولان برگزاری هفتادمین جشنواره فیلم کن، امسال نیز اقدام به افزایش تدابیر امنیتی برای برگزاری این رویداد سینمایی کرده‌اند تا از بروز هرگونه حمله تروریستی جلوگیری کنند.

تدابیر شدید امنیتی در محل برگزاری جشنواره کن به خاطر تهدید داعش

هفتادمین دوره جشنواره کن در حالی برگزار می شود که به دلیل وضعیت فوق العاده در فرانسه تدابیر شدید امنیتی حاکم است. حدود ۷۰۰ نیرو، مسئولیت امنیت کن را برعهده خواهند داشت. همچنین برای اولین بار نیروهای پلیس محلی نیز مجهز به اسلحه شده اند.

از جمله این اقدامات می‌توان به صرف هزینه چند میلیون دلار برای نصب تیرک‌های اتوماتیک در همه ورودی‌های شهر کن و مکان‌های مهم در اطراف کاخ جشنواره اشاره کرد. سال گذشته از ۵۰۰ دوربین مداربسته نظارتی و ۲۰۰ مامور پلیس برای تامین امنیت جشنواره کن استفاده شد اما امسال ۵۰۰ نیروی داوطلب نیز به جمع نیروهای امنیتی جشنواره اضافه شده‌اند. به گفته امیر اسفندیاری مدیر چتر سینمای ایران این تدابیر امنیتی باعث شده بعد از گذشت دو روز از آغاز بازار جشنواره، با توجه به ممنوعیت ورود کامیون به محل برپایی بازار، هنوز بسیاری از شرکت کنندگان موفق به انتقال کامل وسایل خود نشده‌اند.

تیرماه سال گذشته شهر نیس در ۳۰ کیلومتری کن مورد حمله تروریستی قرار گرفت و کامیونی مردم را که برای تماشای آتش بازی به یکی از خیابانهای شهر آمده بودند زیر گرفت و ۸۴ نفر در این حمله کشته شدند.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: cinemacinema.ir