واکنش سازمان سینمایی به شایعه پراکنی تسنیم!
پس از انتشار خبر توزیع نسخه قاچاق گشت2, تسنیم با انتشار خبری اتهاماتی را به وزارت ارشاد وارد ساخت که با واکنش سازمان سینمایی مواجه شد.

سازمان سینمایی خبر تسنیم را تکذیب کرد!

در پی انتشار خبری در خبرگزاری «تسنیم» درمورد ورود فیلم سینمایی «گشت ۲» به بازار قاچاق و اتهاماتی که این رسانه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد کرد، سازمان سینمایی با صدور بیانیه ای نسبت به حواشی ایجاد شده واکنش نشان داد.

خبرگزاری «تسنیم»  با انتشار خبری، علت توزیع گسترده نسخه قاچاق «گشت ۲» را انتقاد سعید سهیلی کارگردان و تهیه کننده این فیلم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده و نوشته بود:
«دقیقاً پس از انتقاد سعید سهیلی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسخه قاچاق فیلم وارد فضای مجازی و به صورت گسترده توزیع شد.» به دنبال انتشار این خبر، روابط عمومی سازمان سینمایی هم با صدور بیانیه ای این خبر را تکذیب کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: بر خلاف مطلب منتشر شده در خبرگزاری تسنیم به هیچ عنوان ارتباطی بین قاچاق نسخه فیلم «گشت ۲» با اعتراض آقای سعید سهیلی نویسنده و کارگردان آن نسبت به اظهارات جناب آقای دکتر صالحی امیری وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد. در همه رسانه ها منعکس شده است که ذینفعان فیلم اعلام کرده اند که منشا قاچاق فیلم واحد بازرگانی صدا و سیما بوده است. این بیانیه ادامه می دهد: پس از مطلع شدن از قاچاق فیلم، کمیته صیانت از آثار سینمایی به وظایف ذاتی خود در پیگیری حقوق سینماگران ایران عمل کرده که گزارش آن از طریق موسسه رسانه های تصویری منتشر می شود. در ادامه این بیانیه آمده است: سازمان سینمایی به هر دلیل و از هر منبعی که فیلم های سینماگران ایران مورد هجوم قرار گیرد وظیفه خود می داند که در کنار صاحبان فیلم و خانه سینما، پیگیر حقوق حقه آنان باشد و انتظار داشت آن خبرگزاری محترم نه تنها از انتشار تهمت به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب خبر خودداری کند، بلکه پیگیر حقوق سینماگران باشد.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: cinemacinema.ir