کن 2017:حیوان برادران ارک برنده جایزه سینه فونداسیون جشنواره شد!
برندگان بیستمین دوره بخش سینه‌فونداسیون جشنواره فیلم کن معرفی شدند.

برادران ارک جایزه سینه فونداسیون جشنواره کن را کسب کردند!

داوران بخش سینه‌فونداسیون جشنواره فیلم کن به ریاست کریستیان مونجیو کارگردان رومانیایی، روز جمعه در مراسمی در سالن بونوئل، برندگان سه جایزه این بخش را معرفی کردند.

"حیوان" به کارگردانی بهمن و بهرام ارک از ایران برنده جایزه دوم شد که با جایزه نقدی معادل 11.250 هزار یورو همراه بود. این فیلم تولید مدرسه ملی سینما است. "حیوان" که به مدت 15 دقیقه ساخته شده، داستان مردی است که می خواهد از مرز رد شود.

بهرام و بهمن ارک در جشنواره کن 2017

بهرام و بهمن ارک در جشنواره کن 2017

جایزه اول همراه با 15 هزار یورو جایزه نقدی به فیلم بلژیکی "پل اینجاست" (Paul Is Here) به کارگردانی والنتینا مورل تولید INSAS رسید و فیلم فرانسوی "دو جوان مردند" (Two Youths Died) به کارگردانی توماسو اوسبرتی از La Fémis جایزه سوم همراه با 7.500 هزار یورو جایزه نقدی را از آن خود کرد. بعد از مراسم اختتامیه بخش سینه‌فونداسیون فیلم‌های برنده روی پرده رفتند.

کمیته انتخاب بخش سینه‌فونداسیون، امسال 16 فیلم (14 فیلم داستانی و دو انیمیشن) را از بین 2600 کار ارائه‌شده از سوی 626 مدرسه فیلمسازی در سراسر دنیا انتخاب کرد.

بخش سینه‌فونداسیون را ژیل ژاکوب رئیس سابق جشنواره کن در سال 1998 راه‌اندازی کرد. برگزارکنندگان این بخش با هدف کشف فیلمسازان جدید هر سال بین 15 تا 20 فیلم کوتاه و نیمه‌بلند به کارگردانی دانشجویان فیلمسازی از سراسر جهان را انتخاب می‌کنند.

حضور اولین فیلم بلند کارگردان برنده جایزه اول بخش سینه‌فونداسیون در جشنواره کن قطعی است.


 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ