نتیجه آتش افروزی های سعید سهیلی!
 رییس سازمان سینمایی با کارگردان «گشت۲» درباره موضوع قاچاق این فیلم جلسه گذاشت.

اعتراض سعید سهیلی نسبت به قاچاق گشت2 نتیجه داد!

حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از برگزاری جلسه‌ای میان رئیس سازمان سینمایی و سعید سهیلی تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «گشت ۲» و اعلام حمایت سازمان سینمایی و خانه سینما در پیگیری موضوع قاچاق این فیلم خبر داد.

پس از قاچاق فیلم «گشت ۲» حواشی درباره منشا قاچاق و تاریخ دقیق آن و پیگیری های انجام شده پدید آمد ،که در جدیدترین حاشیه، خبر ۲۰:۳۰ بدون اعلام منشا قاچاق فیلم که اداره بازرگانی صداوسیما بوده با پخش گزینشی بخش‌هایی از سخنان سعید سهیلی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاخت.

ایل‌بیگی درباره چگونگی قاچاق «گشت ۲»  گفت:
«طبق گزارش ستاد صیانت از محصولات فرهنگی هنری در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۹۶ فیلم در بازار قاچاق دیده شده که بلافاصله شکایتی از سوی سعید سهیلی در دادسرای فرهنگ و رسانه ثبت شد و از همان تاریخ ستاد صیانت اقدامات قانونی را آغاز کرده است. فیلم با زیرنویس اداره بازرگانی صدا و سیما و از ورامین توزیع شده است که نهادهای مسئول پیگیر فرد یا افراد خاطی هستند.خانه سینما هم در نامه ای از رییس سازمان صدا و سیما خواست نسبت به احقاق حقوق مادی فیلم و پیگرد خاطیان دستور پیگیری صادر کند. حراست سازمان سینمایی نیز از حراست صدا و سیما خواسته است ضمن پیگیری مجدانه موضوع تمهیدات لازم را در صیانت از آثاری که به امانت در اختیار صداوسیما گذاشته می شود، به کار بندند.»

همچنین مهندس حیدریان رئیس سازمان سینمایی در جلسه با سعید سهیلی، بیان کرد که سازمان سینمایی در کنار سهیلی برای برخورد با مسببین این ماجرا و احقاق حقوق فیلم «گشت ۲» خواهد بود.

ایل بیگی در خاتمه بیان کرد:
«البته در این مدت از طریق نیروی انتظامی و پلیس امنیت که همکاران ستاد صیانت هستند، چند نفر از عرضه‌کنندگان فیلم در فضای مجازی دستگیر و مورد تحقیق قرار گرفته‌اند و امیدواریم به زودی مسببین اصلی توزیع غیرقانونی فیلم سینمایی «گشت ۲» شناسایی و معرفی شوند.»

در چند روز گذشته فیلم در حال اکران سهیلی که فروش بالایی دارد در بازار قاچاق عرضه شده است. سهیلی در اعتراض به این موضوع و پیگیری نشدن حقوقش کارت خانه سینمای خود را آتش زده است.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronine.ir