هتل کپری قلع گنج /تصاویر جالب از نخستین هتل کپری در جهان
هتل چهارستاره قلعه گنج کرمان، نماد کپر را از فقر به ثروت تغییر داد.قلعه گنج از محروم ترین نقاط ایران است.

هتل کپری قلعه‌گنج، نماد کپر را از فقر به ثروت تغییر داد!

هتل کپری قلعه گنج دارای پنج راهرو سنتی که هر راهرو دارای 6 باب اتاق کپری می باشد. اتاقهای اولین هتل کپری ایران و جهان براساس الگوهای معماری و ساختار فرهنگی منطقه به شکل کپرطراحی شده وبه نوعی برگرفته از فضاهای اقامتی بومی ان خطه است.ایده ساخت هتل کپری قلعه گنج پس از انتخاب این شهرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی از سوی مهندس رزم حسینی، استاندار کرمان مطرح و توسط بنیاد مستضعفان عملیات احداث ان اغاز گردید.

محمد جهانپور، مدیر هتل کپری قلعه گنج در خصوص چگونگی شکل‌گیری ایده احداث این هتل به عنوان اولین هتل کپری ایران و جهان گفت:
پس از انتخاب شهرستان قلعه گنج به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی از سوی استاندار کرمان و با پیگیری وی ایده ساخت این هتل براساس الگوهای معماری و بومی منطقه توسط بنیاد مستضعفان عملیاتی شد.

وی با اشاره به نقش ایجاد این گونه هتل ها در شهرستان قلعه گنج به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی و تاثیرآن بر اقتصاد منطقه تصریح کرد:
بدون شک وجود چنین هتل هایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر اقتصاد منطقه تاثیر خواهد گذاشت.  برای مثال ساخت هتل کپری در شهرستان قلعه گنج به عنوان اولین هتل کپری ایران و به نوعی جهان نام این شهرستان محروم را نه تنها در ایران بلکه در سطح دنیا نیز مطرح کرد و امروز شاهد حضور گردشگران بسیاری درمنطقه برای به دست اوردن تجربه حداقل یک شب اقامت در این هتل کپری هستیم.

هتل کپری قلعه گنج کرمان

هتل کپری قلعه گنج کرمان

مدیر هتل کپری قلعه گنج درباره استقبال گردشگران داخلی و خارجی از  این نوع هتل‌ها تصریح کرد:
خوشبختانه حضور گردشگران در هتل کپری قلعه گنج از اقصی نقاط ایران و جهان مناسب بوده است و بیشتر گردشگران خارجی این هتل را گردشگران اروپایی و عربی تشکیل می دهند و هر روزه نیز میزبان میهمانانی از استانهای جنوبی ایران می باشیم. از مسوولان انتظار می رود شهرستان قلعه گنج بیش از پیش در رسانه ها به ویژه صدا وسیما معرفی شود تا شاهد حضور گردشگران بسیاری از سایر نقاط ایران در این هتل باشیم که در کنار آن باید بسته های تشویقی، معافیت های مالیاتی، تخفیف در تعرفه های انرژی و معرفی هتل به آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی لحاظ شود.

جهانپور درباره امکانات و تجهیزات اولین هتل کپری ایران و جهان تصریح کرد:
این هتل دارای امکانات استاندارد در حد یک هتل چهار ستاره دارد از ان جمله می توان به لابی، رستوران، کافی شاپ، خشک شویی، سالن جلسات، پارکینگ و غیره اشاره کرد . بدون شک تا چند سال آینده هتل کپری قلعه گنج به یکی ازمجهزترین مراکز اقامتی منطقه تبدیل خواهد شد و در حال حاضر نیز اقداماتی برای احداث مجموعه هایی از قبیل استخر و سونا، شهربازی،تالار و پارک کودک انجام شده است و به زودی وارد فاز اجرایی خواهند شد.

هتل کپری قلعه گنج کرمان

هتل کپری قلعه گنج کرمان 2

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir/tabnak.ir