آیا احسان علیخانی باعث آزادی زندانیان جرایم عمدی شده است؟
در پی ابهامات به وجود آمده درباره کمپین زندانیان مجری برنامه «ماه عسل» توضیحاتی در این‌باره داد.

پاسخ احسان علیخانی به ابهامات مطرح شده درباره کمپین زندانیان

احسان علیخانی در ابتدای برنامه بیستم ماه عسل ٩٦ توضیحات مفصلی درباره ابهامات موجود و ادعاهای مطرح شده درباره كمپین كمك به زندانیان عنوان كرد. او گفت:

«روز شنبه كسانی در برنامه ما حضور داشتند كه با رضایت و خواست قلبی به «ماه عسل» آمدند. مردم شما كسانی را آزاد كردید كه به دلیل اشتباه یا حتی أتهامی برای آنها شكایتی طرح شده و قاضی قرار گذاشته كه آن آدم پول را پرداخت كند. طی این قرار فرد به حبسی محكوم شده كه پس از إتمام آن هم باز نتوانسته مبلغ مذكور را پرداخت كند و به دلیل عدم تمكن مالی سالهای بعد از آن را هم در زندان گذرانده است. حالا نكته ای كه در این طرح كه با همت سازمان زندان ها انجام شده وجود دارد این است كه شما به عنوان كسانی كه در این كمپین شركت داشتید به یك اولویت بندی كه صورت گرفته رسیدید به این ترتیب كه به كسانی كمك میكنید كه فقط یك مرتبه پایشان به زندان باز شده و قطعا شما به آنها فرصت دوباره داده اید. كارهای درخشانی در حوزه دیه و مهریه إتفاق افتاده اما در این حوزه رخدادی كه شاهدش هستیم برای اولین بار صورت گرفته است. این اتفاق بسیار بزرگ بود كه نزدیكِ به ٧٠ نفر برای این آزادی تلاش و دوندگی كرده اند. حالا أما با افتخار اعلام میكنم كه حجم عاطفه شما از عدد ١٢ میلیارد هم گذشته است.»

با تشکیل كمپین كمك به زندانیان تنها در چند روز با همراهی مخاطبان «ماه عسل» قریب به هزار نفر آزاد شدند و نزدیك به دوازده میلیارد تومان كمك مردمی صورت گرفت.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir