زمانی که مهران مدیری دخترش را در بزرگترین اکران خصوصی تاریخ گم کرد!+فیلم
مهران مدیری در مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت پنج عصر در پردیس سینمایی کورش این اکران را بزرگترین اکران تاریخ سینمای ایران دانست.

زمانی که مهران مدیری دخترش را در بزرگترین اکران خصوصی تاریخ گم کرد!

از همان تابستان سال گذشته که نشست خبری فیلمی با نام «ساعت پنج عصر» در یکی از هتل‌های تهران و با شکلی متفاوت از نشست‌های خبری سینمایی، آن هم در حالی که هنوز فیلم ساخته نشده بود، برگزار شد، حساسیت‌ها نسبت به اولین ساخته سینمایی مهران مدیری کمی زیادتر شد.
 نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی ساعت پنج عصر شامگاه دوشنبه ۲۶ تیرماه در پردیس سینمایی کورش میزبان تعداد زیادی از هنرمندانی شد که برخی از آن‌ها در ماه های اخیر مهمان مهران مدیری در برنامه تلویزیونی دور همی بودند ولی بیشتر، چهره‌های شناخته شده همچون بهمن فرمان‌آرا، همایون شجریان، حسین علیزاده و البته محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت بودند که به تماشای نخستین فیلم سینمایی مدیری نشستند.

کارگردان فیلم ساعت پنج عصر که نقشی کوتاه هم‌مانند بسیاری دیگر از بازیگران فیلم ایفا کرده است، پیش از شروع نمایش فیلم خود با اشاره به نبود محمود کلاری و انوشیروان روحانی در سالن به دلیل سفر گفت:
امشب بزرگ‌ترین اکران خصوصی در تاریخ سینمای ایران رقم خورده و هنرمندی نیست که‌ در میان ما نباشد. این‌ اتفاق شگفت‌انگیز است و همه‌، منت بر من گذاشتید.

مدیری با بیان این که نمی‌تواند نام تمام ۶۳۰ مهمان هنرمند این مراسم را بخواند، افزود:
اما چند اسم را باید نام ببرم از جمله آقای نوبخت معاون رییس‌جمهور، بهمن فرمان‌آرا، حسین علیزاده و همایون شجریان که ای کاش حال استاد بزرگ هم‌ خوب‌ بود و اینجا بودند که‌ روی چشم ما جا داشتند.

وی همچنین گفت:
سه نفر هستند که به طرز شگفت‌انگیزی دلم می‌خواست امشب بودند و مطمئنم همین گوشه کنارها هستند؛ علی معلم، افشین و عارف لرستانی.

 این برنامه که شروع آن از ساعت ۲۱ اعلام شده بود، با پیانو نواختن سامان احتشامی و نیز اجرای دو قطعه توسط سالار عقیلی و همراهی همسرش حریر شریعت‌زاده با پیانو آغاز شد.

رضا عطاران، سیامک انصاری، فرهاد اصلانی، آزیتا حاجیان، رویا تیموریان، مهتاب کرامتی، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، بهروز افخمی، علی انصاریان، بزرگ‌مهر حسین پور، بیتا فرهی، سالار عقیلی، سامان احتشامی، همایون شجریان‌، امیر جعفری، حسین علیزاده، عادل فردوسی‌پور، رضا جاودانی، بهمن فرمان‌آرا، رامبد جوان، همایون ارشادی و مجید مظفری از جمله مهمانان حاضر در اکران خصوصی این فیلم که پخش آن را علی سرتیپی مدیرعامل شرکت فیلمیران برعهده دارد، بودند.

با توجه به اینکه نوبخت سخنگوی دولت یکی از مهمانان ویژه اکران خصوصی فیلم مهران مدیری بود شنیده می‌شد مشکلی که برای صدور مجوز و ممیزی فیلم پیش آمده بود با وساطت و پیگیری نوبخت رفع شده است.

در ادامه میتوانید ویدیوی صحبت های مهران مدیری در اکران خصوصی ساعت 5 عصر را مشاهده نمایید:

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir/cinematicket.org