برخی بلیت های اعتراف شهاب حسینی قفل شد!+ علت و جزئیات بیشتر
مدیر مجموعه تئاترشهر در پی بازار سیاهی که برای بلیت‌های نمایش «اعتراف» به وجود آمده است گفت: پیگیری‌های لازم برای شناسایی و باطل شدن بلیت  با قیمت غیرمتعارف انجام می‌شود.
بلیت های نجومی اعتراف باطل می شوند!

پیمان شریعتی در گفت‌وگویی درباره بلیت‌هایی که با رقم‌های نجومی به فروش می‌رسند، بیان کرد:
اصولا واگذاری و تبدیل بلیت در برنامه‌های هنری و به ویژه هنگامی که برخی خریداران به دلایل مختلف امکان حضور در برنامه را از دست می دهند و بلیت خود را دوباره در اختیار مجموعه فروش قرار می‌دهند، عرف و رایج بوده، اما آنچه الان برای نمایش «اعتراف» شاهدش هستیم اتفاق جدیدی است. طبیعتا در این باره همکاران من به همراه مسؤولان سایت فروش در حال پیگیری این موضوع هستند و با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود فروش صندلی‌ با ارقام غیرمتعارف به اطلاع خریدار اصلی می‌رسد که مشخصاتش روی سایت است و بلیت هم قفل خواهد شد تا امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد. همه ما مسؤول هستیم این پدیده را بررسی کنیم و بر مبنای آن تصمیمات جدی‌تری بگیریم. قطعا در آینده سعی می‌شود با این پدیده برخورد قاطعانه‌تری صورت گیرد، اما به هر حال این مساله‌ای است که سایت فروش، گروه اجرایی و مجموعه تئاترشهر در حال حاضر با آن مواجه شده و احتمال تکرارش در آینده هم وجود دارد پس بهتر است با یک تصمیم درست نسبت به چنین مساله‌ای به جمع‌بندی خوبی برسیم.

شریعتی در عین حال اظهار کرد:
با وجود اتفاق رخ داده نکته قابل توجه این است که به هر حال استقبال اقشار مختلف مردم از تئاتر باعث خوشحالی است و طبیعتا وقتی دایره مخاطبان گسترده می‌شود ممکن است افراد سودجو و فرصت‌طلبی هم باشند که بخواهند از این وضعیت استفاده کنند. در جشنواره‌های مختلف تئاتر مانند فجر، بارها با بازار سیاه مواجه شده بودیم که آن هم طبیعی بود چون یک گروه بین‌المللی به ایران می‌آمد و فقط دو روز در یک سالن با ظرفیت محدود اجرا داشت که باعث می‌شد علاقه‌مندان زیادی برای تماشای کار آن‌ها استقبال کنند اما تقریبا به یاد ندارم که در اجرای عمومی یک نمایش با این مدت زمان اجرا چنین اتفاقی افتاده باشد و این از یک منظر می‌تواند خوب باشد و از یک منظر دیگر قابل بررسی است.

مدیرمجموعه تئاترشهر در ادامه با اشاره به صحبت‌های پیشین محمد حسین توتونچیان ـ مدیرسایت فروش نمایش «اعتراف» ـ مبنی بر اینکه اگر نمایش در تالار وحدت اجرا می‌شد قیمت واقعی آن بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان می‌بود، بیان کرد:‌
اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره این دغدغه را داشته که مردم از یک قیمت مناسب برای خرید بلیت‌های تئاتر برخوردار باشند و برای همین باید تلاش کنیم این قیمت برای استفاده عموم قابل دسترس باشد و به صِرف استقبال از یک نمایش یا اینکه ممکن است اثری پارامترهای فروش بیشتری داشته باشد، قیمت بلیت را افزایش ندهیم. این سیاستی است که همواره تلاش می‌کنیم دنبال کنیم تا مردم با قیمت پایین‌تری تئاتر را تماشا کنند.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : قیمت بلیت نمایش شهاب حسینی به یک میلیون تومان رسید؟+تصاویر

 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir