نبش قبر هنرمند سرشناس به خاطر احتمال رابطه وی با یک زن!
مقبره سالوادور دالی، نقاش سورئالیست اسپانیایی ۲۸ سال پس از مرگش گشوده می شود. قرار است پس از نبش قبر یک گروه از پزشکان برای بررسی‌های ژنتیکی از باقیمانده جسد او نمونه برداری کنند

سالوادور دالی به خاطر احراز هویت یک دختر نبش قبر می شود!

زنی اهل ایالت "خیرونا" در اسپانیا که شغلش در حال حاضر فالگیری با کارت‌های تاروت است، ادعا می‌کند که دختر سالوادور دالی است و نتیجه معاشقه نقاش مشهور اسپانیایی با یکی از خدمتکارانش است.

نام این زن پیلار آبل مارتینز است و در سال ۱۹۵۶ در شهر فیگرس در خیرونا به دنیا آمده که زادگاه دالی نیز بوده است. بیش از دو سال است که مارتینز می‌کوشد حکمی از دادگاه برای بررسی نسبت احتمالی ‌پدری دالی با خودش بگیرد. چنانچه این بررسی نشان دهد که مارتینز دختر دالی است، حق او خواهد بود که در سودی که از فروش آثار این هنرمند اسپانیایی حاصل می‌شود، سهیم شود.

دالی در وصیتنامه‌اش تمامی دارایی‌اش را به دولت اسپانیا بخشیده است، اما بر اساس رأی دادگاهی در اتحادیه اروپا، وارثان قانونی این هنرمند باید حق سهیم شدن در سود حاصل از فروش آثار او را داشته باشند. اینک دادگاه مادرید حکم نبش قبر سالوادور دالی را که ۲۸ سال پیش به خاک سپرده شده، صادر کرده است تا کارشناسان بتوانند نمونه دی‌ان‌ای او را بررسی کنند. سالوادور دالی و همسرش گالا به مدت ۴۸ سال در زندگی مشترک با یکدیگر به سر بردند اما فرزندی نداشتند. دالی همواره ادعا می‌کرد که از رابطه جنسی بدش می‌آید...

پیلار آبل مارتینز زنی که ادعا می کند دختر سالوادور دالی است

پیلار آبل مارتینز زنی که ادعا می کند دختر سالوادور دالی است

 موسسه صاحب امتیاز آثار دالی یک روز پس از نبش قبر اعلام کرد موها و سبیل‌های معروف سالوادرو دالی که نوک آنها همیشه به بالا تاب داده شده بود و به سبیل ۱۰ و ۱۰ دقیقه شهرت داشت، پس گذشت ۲۸ سال از مرگ و خاکسپاری او، دست نخورده باقی مانده است.

عکس سالوادور دالی با سبیل های معروفش

عکس سالوادور دالی با سبیل های معروفش

برای انجام نبش قبر، تیم عملیاتی یک سنگ قبر ۱۵۰۰ کیلوگرمی که روی گور دالی را پوشانده بود جابجا کرد. ماموران نبش قبر برای جلوگیری از تصویربرداری، بروی قبر چادر کشیده بودند تا حتی از تصویربرداری پهپادی هم پیشگیری شود.

سالوادور دالی نقاش و سینماگر سبک سورئالیست (فرا واقع گرا) اهل اسپانیا بود. از آثار مشهور وی در نقاشی می توان به "استمرار حافظه" و "کولی خفته و شیر" اشاره کرد. فیلم های سگ اندلسی و عصر طلایی ساخته لوئیس بونوئل و سالوادور دالی می باشند.

تابلوی استمرار حافظه اثر سالوادور دالی

تابلوی استمرار حافظه اثر سالوادور دالی

 

ترجمه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ