چرا پا تو کفش من نکن +18 اعلام شد؟
حسین فرحبخش اظهار کرد: وزارت ارشاد در نامه‌ای به سینماهای سراسر کشور اعلام کرده است که به افراد زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌شود فیلم «پا تو کفش من نکن» را ببینند.

واکنش حسن فرحبخش به +18 اعلام شدن فیلمش

محمدحسین فرح‌بخش با اعتقاد براینکه این فیلم سینمایی فضای مفرحی دارد، بیان کرد: من به عنوان کارگردان فیلم نظر وزارت ارشاد را قبول ندارم زیرا معتقدم «پا تو کفش من نکن» فضای مفرح وشادی دارد که از رده سنی ۲ تا ۹۰ ساله می‌توانند آن را ببینند.

او با اشاره به دلایل تصمیم گیری وزارت ارشاد درباره رده سنی فیلم «پا تو کفش من نکن»، بیان کرد:
افرادی که دنبال مسائل سیاسی هستند می‌خواهند به وزارت ارشاد برای مقاصد سیاسی خود فشار بیاورند و به همین دلیل فیلم ما را وجه المصالحه قرار داده‌اند و گرنه فیلم ما سلامت، مفرح و طنز است. فیلم «پا تو کفش من نکن» شب گذشته در حضور خبرنگاران و عوامل سینما نمایش داده شد و همه تعجب کردند که چرا برای این فیلم سالم باید حاشیه درست کنند. اطمینان دارم اگر مردم فیلم را ببینند با روحیه شاد، آرام و لبی خندان از سالن سینما خارج خواهند شد و حتی خنده شان خواهد گرفت که چرا برای این فیلم حاشیه درست شده است.

کارگردان «پا تو کفش من نکن» با تاکید بر فضای مناسب فیلم برای تمامی سنین گفت: از نظر من این فیلم را همه سنین می‌توانند ببینند اما در حال حاضر وزارت ارشاد مسؤول است و نقش حاکمیتی دارد. ما هم برای اینکه از وزارت ارشاد حمایت کنیم اعتراض نمی‌کنیم اما به مردم اعلام می‌کنم که «پا تو کفش من نکن» فضا و کیفیت مناسبی دارد و نگران نباشند.

فرحبخش با بیان اینکه هیچ فیلمی در جمهوری اسلامی نمایش داده نمی‌شود که بنیان خانواده را خراب کند، ادامه داد :
بعد از سی وپنج سال فعالیت کاری با اطمینان می‌گویم که فیلم‌های سینمایی از ده‌ها فیلتر رد می‌شوند و امکان ندارد که مسئله غیراخلاقی و غیرشرعی در فیلمی باشد و اکران شود. همه این مسائل توطئه علیه سینمای ایران است که در ادوار مختلف بوده و امروز بیشتر هم شده است. افرادی که بیرون حوزه ارشاد هستند با وزارت ارشاد رابطه خوشی ندارند و دوست دارند کاری کنند که سینما و اهالی آن شادی انتخابات را نبینند و به سال‌ها قبل برگردند.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir