افتخار آفرینی انیمیشن ایرانی رهایی از بهشت در حشنواره سیکاف
انیمیشن رهایی از بهشت به نویسندگی مجید آسودگان برنده جایزه بهترین انیمیشن بلند سینمایی در جشنواره سیکاف شد.

انیمیشن رهایی از بهشت برنده بهترین فیلم جشنواره سیکاف

انیمیشن "رهایی از بهشت" در اختتامیه جشنواره کارتون و انیمیشن سیکاف (SICAF) در سئول که ۳۰ ژوئیه/ ۸ مرداد برگزار شد، جایزه بهترین انیمیشن سینمایی بلند را نصیب خود کرد. جشنواره سیکاف یکی از معتبرترین جشنواره‌هایی است که هر سال اواخر ماه ژوئیه در این شهر برگزار می‌شود.

در بیست و یکمین دوره این جشنواره چهار فیلم کوتاه و بلند انیمیشن از ایران نیز حضور داشتند:
دو انیمیشن کوتاه به نام‌های "پسرک" از مونا شاهی و "سوزنبان" از مهدی خرمیان، یک انیمشین کوتاه در بخش دانشجویی به نام "ایکی" از پرستو کاردگر و در نهایت انیمیشین بلند "رهایی از بهشت" علی اسکوئی.

خلاصه داستان انیمیشن رهایی از بهشت:

داستان انیمیشن "رهایی از بهشت" که برنده بهترین انیمیشن سینمایی بلند جشنواره سیکاف شد، در شهری جنگ زده می‌گذرد و زندگی معلم مدرسه‌ای را روایت می‌کند که نویسنده است. او سعی دارد با تعریف کردن قصه‌هایی برای دو دانش آموزش، آنها را در پیدا کردن پدرشان تشویق کند اما ناگهان متوجه می‌شود قهرمان داستان‌هایش واقعی هستند.

انیمیشن ایرانی "رهایی از بهشت" که به عنوان فیلم افتتاحیه "روز انیمیشن کن" در این جشنواره حضور داشت، پیش از این برنده جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن در رقابت تابستانی جشنواره هنگ کنگ و جشنواره لیسبون هم شده بود.

موسیقی "رهایی از بهشت"  توسط محمدرضا علیقلی ساخته شده و صداگذاری آن را آرش قاسمی بر عهده داشته است. مجید آسودگان، نویسنده فیلمنامه است و علی نوری اسکوئی و وحید علیایی تهیه‌کنندگانش هستند.

جشنواره "سیکاف"  با قدمت ۲۱ ساله تنها جشنواره بین‌المللی انیمیشن در جهان است که شامل نمایشگاه کارتون و جشنواره انیمیشن است. این جشنواره که در سال ۱۹۹۵ آغاز به کار کرد، حالا به یکی از جشنواره‌های معتبر جهانی تبدیل شده است.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: parsine.com