پر درآمدترین بازیگران جهان را که دستمزده های حیرت انگیز دارند بشناسید!
مجله فوربز به رسم هر سال فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد دنیا را منتشر کرد و نکته قابل توجه اینجا است که سه ستاره سینمای هند جزو ده بازیگر پردرآمد سال گذشته قرار گرفته اند.

مارک والبرگ پردرآمدترین بازیگر جهان شد!

شاهرخ خان هشتمین بازیگر پردرآمد دنیا، آکشی کمار نهم و سلمان خان دهمین بازیگر پردرآمد دنیا در سال گذشته به شمار می‌روند. به ترتیب شاهرخ خان ۳۸ میلیون دلار، سلمان خان ۳۷ میلیون دلار و آکشی کمار ۳۵٫۵ میلیون دلار درآمد داشته اند.

با وجود حضور چشمگیر هندی‌ها دراین فهرست، عامرخان که با «دانگال» سال گذشته و اوایل امسال توانست خیلی از رکوردها در بالیوود و حتی در سطح سینمای جهان  را جابه‌جا کند نامش در فهرست نیست که جای شگفتی دارد.

مارک والبرگ با ۶۸ میلیون دلار پردرآمدترین بازیگر دوازده ماه گذشته شده که تقریبا ۷۹ درصد بیشتر از شاهرخ خان درآمد داشته. دواین جانسن با ۶۵ میلیون دلار رتبه دوم دارد. وین دیزل، آدام سندلر،  و جکی چان رتبه های بعدی را دارند و ستارگانی چون رابرت داونی جونیور و تام کروز در مقام ششم و هفتم قرار گرفته اند.

شاید دیدن آیرن‌من یا ستاره سری فیلم‌های «سریع و خشمگین» و «ماموریت غیرممکن» در این فهرست چندان دور از ذهن نباشد اما صدرنشینی مارک والبرگ و دستمزدهای بالای ستارگان بالیوودی قطعا کمی غافلگیرکننده است.

فوربز در روزهای گذشته فهرست پردرآمدترین بازیگران زن را هم منتشر کرده بود که اما استون، برنده جایزه اسکار ۲۰۱۷ برای «لالا لند» با ۲۶ میلیون دلار در رتبه اول آن فهرست قرار داشت.

«رابرت دنیرو» برای بازی در سریالی که هنوز پخش نشده، رتبه اول فهرست گرانترین بازیگران تلویزیونی را به خود اختصاص داد.

در بخش آثار درام تلویزیون، بعد از «دنیرو» نام «مارک هارمن» هنرپیشه سریال «NCIS» دیده می‌شود که برای بازی در هر اپیزود ۵۲۵ هزار دلار می‌گیرد. بعد از او نوبت به ستاره‌های سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» می‌رسد؛ پنج تن از بازیگران این سریال یعنی «امیلیا کلارک»، «نیکلای کاستر ـ والدن»، «پیتر دینکلج»، «کیت هارنیگتون» و «لنا هیدی» برای بازی در هر قسمت این مجموعه اقتباسی ۵۰۰ هزار دلار دریافت می‌کنند.

در این جدول نام بازیگران سرشناس دیگری همچون «کوین کاستنر» (سنگ زرد) و «کوین اسپیسی» (خانه پوشالی) هم با همین میزان دستمزد دیده می‌شود. بعد از این دو «کلر دینز» بازیگر «سرزمین مادری» و «الن پمپو» از «آناتومی گری» قرار دارند که دستمزدشان برای هر قسمت ۴۵۰ هزار دلار است.

«ویلیام اچ میسی»،‌ «آنتونی هاپکینز»، «کیفر ساترلند»،‌ «کری واشنگتن»،‌ «الیزابت ماس»، «مندی مور» و «کلر فوی» از دیگر بازیگران نام‌آشنایی هستند که بین ۴۰ تا ۳۵۰ هزار دلار برای ایفای نقش در هر قسمت از سریال‌های درام تلویزیونی دستمزد می‌گیرند.

ستاره‌های سریال طنز «نظریه بیگ بنگ»‌ در جدول بالاترین دستمزدها در سریال‌های کمدی، گوی سبقت را از رقبای خود ربوده‌اند. «کیلی کوکو»،‌ «جانی گالکی»، «سایمون هلبرگ»، «کونال نایار» و «جیم پارسونز» هر یک برای هر اپیزود «نظریه بیگ بنگ» که سال‌هاست از شبکه «سی.بی.اس» پخش می‌شود، ۹۰۰ هزار دلاری می‌گیرند.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: مجله دنیای تصویر