واکنش روزنامه جوان به تمسخر دختران مجرد در خندوانه...
روزنامه جوان: تبلیغ اسپانسر خندوانه این بار با طعم تمسخر دخترانی همراه بود که در سن ازدواج هستند.

واکنش جوان به تبلیغ توهین‌آمیز «خندوانه»

پنج‌شنبه شب، در بخشی از برنامه خندوانه كه به تبلیغ شركت اسنوا، یكی از اسپانسرهای این برنامه تلویزیونی اختصاص داشت، «دانیال» یكی از همكاران رامبد در اجرای برنامه، سراغ رامبد جوان می‌آید و از وی می‌خواهد تا دخترش را شوهر بدهد و به‌رغم اینكه رامبد می‌گوید كه دختر ندارد، دانیال تأكید می‌كند كه دختر را شوهر بدهد تا پیر دختر نشود و برای جهیزیه‌اش از لوازم خانگی اسنوا خرید كند. برنامه خندوانه دو اسپانسر دارد كه یكی از آنها تولید‌كننده لوازم خانگی است كه اتفاقاً تبلیغات پررنگ‌تری نیز در برنامه دارد.

مدیران شبكه نسیم سیما یكی از دلایل ادامه تولید و پخش برنامه «خندوانه» را تمایل اسپانسر‌ها عنوان كرده‌اند و قاعدتاً دست‌اندركاران برنامه تلاش می‌كنند با راضی نگه داشتن اسپانسرها زمینه حضور طولانی‌تر خود را در شبكه تضمین كنند، برای همین در مقاطع مشخصی از برنامه، رامبد جوان و همكارانش شروع به تعریف و تمجید از اسپانسر كرده و از كیفیت كالا و شرایط شگفت‌انگیز فروش این محصولات می‌گویند. در این بین بعضاً رامبد و همكارانش خودشان را سوژه كرده و درباره اینكه حتماً باید اسنوا بخرند می‌گویند! با این همه، هیچ كدام از این روش‌های تبلیغاتی كه گاهی خیلی گل‌درشت و غیر مؤثر است، نمی‌تواند مجوزی باشد تا بخشی از جامعه برای اینكه محصولات لوازم خانگی فروش بیشتری داشته باشد، مورد تمسخر قرار گیرند. بالا رفتن سن ازدواج و اینكه بخشی از دختران جامعه به خاطر نبود تمایل به ازدواج شانس زندگی متاهلی را از دست می‌دهند، واقعیتی است كه با آن روبه‌رو هستیم، اما اطلاق واژه «پیردختر» برای دخترانی كه نتوانسته‌اند همسر مناسب پیدا كنند، آن هم برای اینكه یك برند تولید لوازم خانگی بتواند فروش بهتری داشته باشد، كار اخلاقی است؟

اجرای تبلیغ توهین‌آمیز حامی مالی برنامه خندوانه توسط رامبد جوان و همكارش دانیال، بازتاب‌های منفی زیادی در شبكه‌های اجتماعی داشته است. «حتی اگه یه دختر هم امشب پیش خونواده‌اش از شنیدن «دخترتو بده بره» و «پیردختر» تو «خندوانه» خجالت كشیده باشه مسئولی آقای رامبد جوان»، «تو خندوانه برای تبلیغ خرید محصولات اسنوا رو آوردن به تحقیر دخترای تو خونه، لطف كردن نگفتن ترشیده گفتن میخوای دخترتو نگه داری پیر دختر بشه؟» اینها دو نمونه از این واكنش‌های اعتراضی به خندوانه است، آیا مدیر و ناظر پخش شبكه نسیم، نسبت به این موارد حساسیت ندارند؟!

روز گذشته رامبد جوان با انتشار متنی در اینستاگرامش توضیحاتی درباره این اتفاق داد و عذرخواهی كرد.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه جوان