وکیل این دواعلام کرده است که آنان از شانسی قوی برای پذیرش درخواستشان از سوی وزارت کشور انگلستان برخوردار هستند، چرا که نام آنان در رسانه‌های انگلیسی‌، نامی آشناست...
 
دو هنرپیشه ایرانی که دارای گذرنامه شش ماهه هنری از انگلستان هستند، با ابراز نگرانی در ورود به ایران و احتمال تمدید نشدن روادید خود اعلام کرده‌اند که روز دوشنبه، درخواست پناهندگی خود را به وزارت کشور انگلستان ارایه خواهند داد.
روزنامه انگلیسی «ایندپندنت»، با انتشار مصاحبه‌ای از این دو هنرپیشه ایرانی ـ که اکنون در انگلستان هستند ـ با بیان مطلب بالا به بررسی علل این تقاضا پرداخت.
بر پایه این گزارش، «‌ایندپندنت‌» نوشته است: این دو بازیگر که در فیلم «‌کسی درباره گربه‌های ایرانی چیزی نمی‌داند‌»، ساخته بهمن قبادی، بازی کرده و در جشنواره کن نیز شرکت داشته‌اند، اشکان کوشانژاد و دوستش نگار شقاقی هستند که هم اکنون در انگلستان زندگی می‌کنند. آنهادر مصاحبه با این روزنامه انگلیسی اعلام کرده‌اند که روز دوشنبه، درخواست خود برای پناهندگی را به وزارت کشور انگلستان ارایه خواهند داد.
در همین حال، وکیل این دو نیز اعلام کرده است که آنان از شانسی قوی برای پذیرش درخواستشان از سوی وزارت کشور انگلستان برخوردارند، چرا که نام آنان در رسانه‌های انگلیسی، نامی آشناست.
کوشانژاد در این باره به روزنامه انگلیسی گفته است که آنان می‌ترسند مانند قبادی به محض ورود به ایران، به خاطر شرکت در این فیلم دستگیر شوند.
طرح چنین ادعایی در حالی صورت می‌گیرد که علاوه بر کوشانژاد و شقاقی، حامد بهداد، دیگر بازیگر معروف ایرانی نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است که هم‌اکنون در ایران و بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کند.
فیلم «کسی درباره گربه‌های ایرانی نمی‌داند‌»، فیلمی است که بر پایه فیلمنامه‌ای از رکسانا صابری و با کارگردانی بهمن قبادی ساخته شده و قصه دختر و پسر جوانی است که پس از آزادی از زندان، برای جمع کردن یک گروه جدیدِ موزیک، به قلب تهران می‎زنند و سفری زیرزمینی را آغاز می‎کنند تا تک تک افراد بندشان را از میان گروه‎های مخفی زیرزمینی پیدا کنند.
آنها می‎خواهند از ایران بروند تا خودشان را به جشنواره‌ای در لندن و پاریس برسانند، اما بیشترشان برای رفتن از ایران نه پولی دارند و نه پاسپورتی. جوان دیگری تلاش می‎کند تا برایشان پاسپورت جعلی جور کند و پیش از رفتنشان ترتیب کنسرتی مخفی را در تهران بدهد و... .
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: tabnak.ir