واکنش تهیه کننده «خانه دختر» به شایعات حذف 20 دقیقه ای فیلم
احمد شایسته در گفت و گویی اظهار داشت: تنها دودقیقه از فیلم خانه دختر حذف شده و سانسور 20 دقیقه اس صحت ندارد.

احمد شایسته: فقط دو دقیقه از فیلم حذف شده است!

 احمد شایسته که این روزها فیلم "خانه دختر" را پس از چند سال بر پرده سینماها دارد در گفت‌وگویی درباره تغییراتی که در این فیلم نسبت به آنچه در سی و سومین جشنواره فیلم فجر اتفاق افتاده است، بیان کرد:
در آن دوره از جشنواره و همین طور نمایش‌هایی که "خانه دختر" خارج از کشور در سوئد یا جشنواره‌هایی همچون توکیو داشت، نسخه ۷۹ دقیقه‌ای نمایش داده شد اما پس از آن برای اکران عمومی دو دقیقه از فیلم سانسور شد بنابراین ۱۰ یا ۲۰ دقیقه حذفی که درباره‌ی این فیلم مطرح می‌شود، صحت ندارد. حذف این دو دقیقه هم به داستان اولیه فیلم صدمه نزده و در واقع در این بخش، سوء تفاهمی را که پیش آمده بود برطرف کردیم. فیلم "خانه دختر" اصولا در همان نسخه‌ای که در جشنواره فیلم فجر هم اکران شد این خاصیت را داشت که پس از پایان فیلم، تماشاگر در یک لحظه نمی‌توانست متوجه شود که موضوع چیست و او را با خود درگیر می‌کرد. در واقع پس از تمام شدن فیلم، تماشاگر به همه ابعاد فیلم فکر می‌کند و الان هم همین شرایط در فیلم وجود دارد.

او با تأکید بر اینکه اگر اصلاحاتی که به فیلم وارد شده بود بیشتر از مدت زمان دو دقیقه را دربرمی‌گرفت، اصلا راضی به اکران فیلم نمی‌شدم گفت:
در حال حاضر هم استقبال خوبی از "خانه دختر" صورت گرفته و در تهران ۱۵ سینما و در شهرهای دیگر ۴۶ سینما را در اختیار داریم که این تعداد در شهرهای دیگر به مرور افزایش خواهد یافت.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir