اولین پست همایون شجریان پس از حواشی اخیر + عکس
 همایون شجریان، ۲۳، ۲۴ و ۲۵ دی ۱۳۹۶ برابر با ١٣، ١٤ و ١٥ ژانویه ٢٠١٨ با گروه کُر و ارکستر سیمرغ در پاریس کنسرت خواهد داشت.

همایون شجریان برای اجرای کنسرت سیمرغ راهی پاریس شد!

همایون شجریان، خواننده موسیقی اصیل ایرانی با انتشار پُستی در صفحه اینستاگرامش از حضور خود به همراه گروه کُر و ارکستر سیمرغ در بخش جنبی فستیوال پرشیانا خبر داد و نوشت:

«کنسرت سیمرغ در بخش جنبى فستیوال پرشیانا - اولین جشنواره هنر فارسی‌زبانان اروپا ١٣، ١٤ و ١٥ ژانویه ٢٠١٨ - پاریس (شنبه ۲۳، یک‌شنبه ۲۴ و دوشنبه ۲۵دی ۱۳۹۶)
تکخوان: همایون شجریان، آهنگساز: حمید متبسم، رهبر ارکستر: هومن خلعت‌بری با همراهى گروه کر و ارکستر سیمرغ. برنامه؛ «ونوشه» (فانتزی برای سه‌تار و ارکستر) و «سیمرغ» (قطعه آوازی براساس افسانه زال از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسى).»

اینستاگرام همایون شجریان

اینستاگرام همایون شجریان

انجمن فرهنگی هنری پرشیانا که به تازگی در پاریس فعالیت‌های مستمر و گسترده‌ای را در جهت اعتلای فرهنگ چند هزار ساله پارسی آغاز  کرده قصد دارد در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار کننده اولین جشنواره هنری پارسی زبانان اروپا باشد.

انجمن فرهنگی پرشیانا، یک انجمن متشکل از فارسی زبان‌های ایرانی، تاجیک و افغان است که به تازگی در پاریس تاسیس و در زمینه فرهنگ و هنر فارسی زبان ها فعالیت می‌کند.

کنسرت سیمرغ با صدای همایون شجریان و اجرای ارکستر سیمرغ و آهنگسازی حمید متبسم در سال ۱۳۹۰ در تالار وحدت تهران برگزار شد. این اثر در استودیو نیز اجرا شده و در قالب آلبومی با همین عنوان سیمرغ انتشار یافته است. در این آلبوم اشعار فردوسی در دستگاه‌های چهارگاه، همایون، اصفهان، ماهور و نوا اجرا شده است. کنسرت سیمرغ بر اساس داستان زال شاهنامه فردوسی شکل گرفته است.
 قرار است کنسرت سیمرغ از 23 ، 24 و 25 دی ماه امسال در بخش جنبی فستیوال پرشیانا (اولین جشنواره هنر فارسی زبانان اروپا) در پاریس برگزار شود. در این کنسرت که خوانندگی آن را همایون شجریان برعهده دارد اثر سیمرغ به آهنگسازی حمید متبسم و با رهبری هومن خلعتبری برگزار روی صحنه خواهد رفت.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ