نتیجه نهایی برای حضور یا حذف نورگل یشیچای از جن زیبا اعلام شد
به دنبال حضور "نورگل یشیل‌چای" بازیگر ترکیه‌ای سریال "حریم سلطان" در فیلم سینمایی "جن زیبا" به کارگردانی "بایرام فضلی‌"، خبرهایی مبنی بر دستور وزیر ارشاد برای تغییر این بازیگر و فیلمبرداری مجدد فیلم مطرح شده است.

تکذیب تغییر نورگل یشیل چای در جن زیبا

مهرداد فرید (تهیه‌کننده فیلم سینمایی جن زیبا) در توضیح دستور وزارت ارشاد برای تغییر بازیگر زن اصلی این فیلم گفت:
 فیلمبرداری فیلم به‌صورت کامل انجام شده و هم اکنون فیلم در مراحل فنی قرار دارد. به هیچ عنوان هم امکان تغییر بازیگر یا فیلمبرداری مجدد با بازیگر جدید وجود ندارد. بعد از آماده شدن فیلم برای دریافت پروانه نمایش و همچنین حضور آن در جشنواره فیلم فجر اقدام خواهد شد. زمانی که ما فیلمنامه را به سازمان سینمایی ارائه کردیم و درخواست پروانه ساخت دادیم، مشخص بود که قرار است بازیگر ترکیه‌ای در فیلم حضور پیدا کند و وزارت ارشاد نیز براساس همین اطلاعات به ما پروانه ساخت داد و مجوز ساخت فیلم را صادر کرد. حتی زمانی که درخواست تمدید پروانه ساخت را ارائه کردیم؛ کپی پاسپورتِ بازیگر ترکیه‌ای فیلم را ارائه کردیم. اگر قرار بود مخالفتی با روند ساخت فیلم صورت بگیرد قطعاً آن زمان پروانه فیلم را تمدید نمی‌کردند.  فیلم جن زیبا تولید مشترک ایران و ترکیه است و وقتی در تولید مشترک از دو طرف سرمایه‌گذاری صورت گرفته، نمی‌توانیم قراردادهایی که بین خودمان داریم را زیر پا بگذاریم و من نمی‌توانم برخلاف قرارداد و تعهدم تغییراتی در فیلم اعمال کنم. هم اکنون ما در حال برنامه‌ریزی برای اکران همزمان و گسترده فیلم در ایران و ترکیه و چند کشور عربی هستیم و قصد داریم فیلم جن زیبا را به جشنواره فیلم فجر نیز ارائه کنیم.

این فیلم محصول مشترک ایران و ترکیه است و شرکت آلتینای ترکیه به عنوان سرمایه‌گذار  و تهیه‌کننده ترکیه‌ای در این فیلم حضور دارد.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: ilna.ir