حساب میلیاردی صادق زیباکلام بیش همه خودش را شگفت زده کرد
صادق زیباکلام از جمله چهره های شناخته شده در عرصه سیاست است که, این روزها با اعلام شماره حساب شخصی به یاری زلزله زدگان رفته است. مردم نیز عملا ثابت کردند که به وی اعتماد دارند.

خود مردم اگر می‌خواستند، به آن نهادها کمک‌هایشان را می‌دادند...

 صادق زیباکلام، از چهره‌های سیاسی است که پس از وقوع زلزله کرمانشاه، شماره حساب خود را به مردم اعلام کرد و از آنان خواست کمک‌های خود را به حساب او واریز کنند. طولی نکشید که مردم یک میلیارد و 200 هزار تومان به حساب این استاد دانشگاهی علوم سیاسی دانشگاه تهران واریز کردند. این نویسنده و مورخ سرشناس مدام مبلغ واریزی مردم را به صورت مستند از طریق صفحه شخصی اش اعلام می نمود. مردم آن چنان استقبالی از این حرکت صادق زیباکلام به عمل آوردند که برای خودش هم باورکردنی نبود. او به مردم قول داد که آن ها را از اعتماد به خودش پشیمان نسازد, و قرار نیست که مبلغ جمع آوری شده را به حساب هلال احمر واریز نماید, و خودش شخصا پی گیر رساندن کمک های مردمی به دست زلزله زدگان خواهد شد.

او در صفحه شخصی اش نوشت:

سلام دوستان
باورم نمی‌شود، شاید به یک میلیارد هم برسیم. تاکنون 750میلیون تومان کمک نقدی شده است. دیشب مقداری لباس خردسال توسط احسان درویش و دوستانش که یک تریلی کمک‌های مردمی را از تهران به منطقه می‌بردند فرستادم. فعلا هم به اتفاق دخترانم سارا و لیلا در راه کرمانشاه هستیم. چند نکته: - حجم مراجعات تلفنی بیش از حد توان پاسخگویی من است، ازهمه تقاضا می‌کنم هر امری با بنده دارید در تلگرام یا sms مرقوم‌ بفرمایید. حتما پاسخ می‌دهم. - خیلی از دوستان تماس می‌گیرند و پیشنهاد کمک می‌نمایند و یا سازمان‌های خیریه معرفی می‌کنند. ممنونم و عنداللزوم از پیشنهادهایشان کمک خواهم گرفت.

- برخی از دوستان کارم را زیر سؤال بردند و پیشنهاد می‌کنند با توجه به تجربه هلال احمر یا سایر نهادهای کمک‌رسانی دولتی بهتراست ادامه کار را به آن‌ها بسپارم. درپاسخ بایستی عرض نمایم که بنده به هیچ روی نه ابتدا چنین نیتی داشتم و نه حالا. مشخص هم هست که چقدر تصادفی وارد این جریان شدم ولی الان نمی‌توانم از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنم. من هم به هیچ‌کس نگفتم که به هلال احمر پول بدهید یا ندهید. اما الان که به من اعتماد کرده‌اند و کمک‌های خود را به من سپرده‌اند باید امانت‌داری کنم و نمی‌توانم این پول را به نهاد دیگری بدهم. خود مردم اگر می‌خواستند، به آن نهادها کمک‌هایشان را می‌دادند.
ایام به کام باد

همچنین پس از اینکه حجم کمک های مردمی به بیش از یک میلیارد ظرف 48 ساعت رسید, اضافه کرد:
نمی‌دونم چی بنویسم چون از خستگی دارم از حال میرم. لیلا فریاد کشید و گفت بابا مردم گل کاشتن. نمی‌فهمیدم‌ چی میگه. بعد درحالی‌که مرا می‌بوسید گفت «بابا! مردم بیش از یک میلیارد تومان ظرف ۴۸ساعت به حسابتان پول ریخته‌اند.» یعنی واقعاً باورکنم؟ نمی‌دونم چه طوری باید تشکر کنم. دخترم درست گفت گل کاشتین و واقعاً دست مریزاد. امیدوارم لایق اعتماد شما باشم.

اینستاگرام صداق زیباکلام

اینستاگرام صادق زیباکلام

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ/به نقل از صفحه شخصی صادق زیباکلام