افشاگری از پشت پرده حذف مستند فائزه هاشمی از سینما حقیقت + واکنش فائزه هاشمی
پس از حذف مستند فائزه هاشمی از جشنواره سینما حقیقت در چرایی توقیف این فیلم حرف ها و حدیث های فراوانی پیش آمد.

اگر قرار بود این فیلم از جشنواره کنار گذاشته شود، کاش دولت آقای روحانی این کار را انجام نمی‌داد

مستند زندگی فائزه هاشمی با عنوان «مثل یک زن» ساخته مژگان ایلانلو اجازه نمایش در جشنواره سینماحقیقت را نیافت و در چرایی این توقیف حرف و حدیثهای فراوانی شکل گرفت و در نهایت کارگردان فیلم ترجیح داد در یک اکران خصوصی با حضور فائزه هاشمی به نمایش این فیلم بپردازد. جالب اینجاست که در این اکران خصوصی که فائزه هاشمی هم در آن حضور داشتن کارگردان مدعی این شده که فیلم به دستور عباس صالحی اجازه اکران نیافته و فائزه هم با گلایه از این امر گفته که بهتر بود مخالفان «مثل یک زن» جلوی نمایشش را می گرفتند و نه دولت روحانی.

مژگان ایلانلو در چرایی حذف فیلمش از جشنواره سینماحقیقت گفت:
متأسفانه باوجود کسب پنج رأی کامل هیئت انتخاب جشنواره سینما- حقیقت، این فیلم در آخرین لحظه از سوی رئیس سازمان سینمایی، آقای حیدریان، از جدول حذف شد. دلیل آنها برای حذف فیلم این بود که نباید درباره افراد سیاسی زنده، فیلمی در جشنواره وجود داشته باشد. در این مدت رایزنی‌هایی از سوی برخی از بزرگوارانی که در جلسه حضور دارند انجام دادم، آنها محبت کردند، اما بعد از یک ماه رایزنی به هیچ نتیجه‌ای نرسیدم و همچنان فیلم از جشنواره بازماند. خانم ملاوردی در جلسه هیات دولت صراحتا از آقای عباس صالحی شنیدند که این فیلم نمی‌تواند درجشنواره سینما حقیقت باشد.

فائزه هاشمی درباره حذف مستندش از جشنواره سینماحقیقت گفت:
دلیل کنارگذاشتن این فیلم از جشنواره سینماحقیقت، به نظرم دلیل منطقی‌ای نیست، اما دلم می‌خواست اگر قرار بود این فیلم از جشنواره کنار گذاشته شود، دولت آقای روحانی این کار را انجام نمی‌داد، چراکه فیلم تأیید هم شده بود و حداکثر کسانی که با فیلم مشکل داشتند جلوی فیلم را می‌گرفتند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: cinmejournal.ir