واکنش اعراب به انیمیشن فتح دوباره ایران توسط عربستان
انتشار ویدئویی انیمیشنی که در آن ارتش عربستان به سرعت با حمله به زیر‌ساخت‌های ایران و نابودی آنها، تهران را فتح می‌کند، با تمسخر و انتقاد کاربران عرب در فضای مجازی روبه‌رو شد.

پشت آنها كودكی است كه از زندگی چیزی نمی‌داند

روزنامه «الریاض» وابسته به خاندان سعودی كه پیش از این نیز با انتشار كاریكاتورهای توهین‌آمیز و نژاد‌پرستانه به نظام اسلامی و مردم ایران حمله كرده بود، این‌بار با انتشار یك انیمیشن ویدئویی پنج دقیقه‌ای، اوج آرزوهای كودكانه آل‌سعود و ولیعهد این كشور علیه كشورمان را به تصویر كشید. روزنامه الریاض مدعی است این ویدئو با نام «بازدارندگی عربستان» كار جوانان سعودی است و آن را از یك حساب توئیتر برداشته است. این روزنامه مدعی است، ویدئوی حمله عربستان به ایران حاوی اطلاعات مهمی درباره سیستم بازدارندگی عربستان در زمین، آسمان و دریاست. الریاض در تمجید از این ویدئو آن را نشان‌دهنده بخشی از عملیات واقعی! نامیده است.

این ویدئو كه كیفیت تولید آن چیزی بیشتر از كلیپ‌های آماتوری نیست، با جمله‌ای از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان شروع می شود كه تهدید می‌كند جنگ را به داخل ایران خواهد كشاند. داستان كلیپ نیز از آنجایی آغاز می‌شود كه یك كشتی پشتیبانی نیروی دریایی سعودی در آنچه یك عملیات انسان‌دوستانه نامیده می‌شود، از سوی یك ناو ایرانی كه شباهت زیادی به ناو جمكران دارد و تعداد زیادی قایق‌های تندرو با پرچم سپاه پاسداران، مورد حمله قرار می‌گیرد. ناو سعودی كمك می‌خواهد و در عرض چند لحظه، ناو جنگی سعودی با حمله‌ای سنگین همه قایق‌های تندرو ایرانی را منهدم می‌كند. ناو سعودی گزارش موفقیت خود را به اتاق فرماندهی ارتش سعودی كه محمد بن سلمان در آن مستقر است، می دهد. در این حین افسران حاضر در اتاق جنگ به محمد بن سلمان خبر می‌دهند ایران موشكی را به سمت سعودی شلیك كرده‌است. با دستور ولیعهد سعودی سیستم دفاع موشكی پاتریوت فعال‌شده و موشك ایرانی را در آسمان نابود می‌كند. این‌بار نوبت به ارتش سعودی می‌رسد كه تلافی كند. با دستور ولیعهد، هواپیماهای جنگی F15 به پرواز درآمده و با هدایت هواپیماهای جاسوسی آواكس، به سمت ایران حركت می‌كنند.

محمد بن سلمان دستور شلیك موشك های دور‌برد به سمت نیروگاه هسته‌ای بوشهر و یك پایگاه نیروی هوایی سپاه را می دهد و موشك ها به دقت تمامی زیر‌ساخت‌ها را از بین می‌برند. این ویدئو در سایت روزنامه الریاض و همچنین شبكه الجزیره قطر با كامنت‌های هجو‌گونه كاربران عرب مواجه شده ‌است. یكی از مخاطبان الجزیره در كامنتی با تشبیه ولیعهد سعودی به یك كودك نوشته است:
«وقتی این كارها را می‌بینید، می‌دانید كه پشت آنها كودكی است كه از زندگی چیزی نمی‌داند، بلند شوید‌، جرئت كنید و دست خود را از روی زمین بردارید تا پاسخ آنها را ببینید.‌»

این كاربر با اشاره به بمباران‌های بی‌نتیجه یمن از سوی عربستان یادآور می‌شود كه عربستان در مقابل حوثی‌هایی كه فقط سلاح سبك دارند، شكست خورده است! كاربر دیگری نوشته این كار برای عربستان دستاورد بزرگی است و می‌تواند روحیه مردم را باز‌گرداند! وی از سعودی‌ها خواسته از این بازی‌ها برای آزادی فلسطین از اشغال اسرائیل نیز بسازد. كاربر دیگر، عربستان را مستعمره امریكا معرفی كرده و دیگری آن را نشان‌دهنده نادانی ولیعهد عربستان دانسته‌است كه قبل از مشورت سراغ جنگ می‌رود. یكی دیگر از كامنت‌گذاران یادآور شده كه عربستان باید چند میلیون سرباز به استخدام در‌آورد و از امریكا میلیاردها دلار اسلحه بخرد،‌ در حالی اكنون در جنگ سوریه بازنده است! شخص دیگری نوشته:
عربستان بعد از شكست‌های متعدد در حالی كه به تركیه و قطر غبطه می‌خورد، این فیلم را ساخته تا روحیه بگیرد! یك كاربر سعودی نیز نوشته كار بسیار ضعیفی است و هرگز ارزش انتشار ندارد. كاربر سعودی دیگری نیز خواستار آزادی بیت‌المقدس به جای تهران شده است و نوشته ما خواهان جنگ با صهیونیست‌ها هستیم.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir