دبیر سی وششمین جشنواره فیلم فجر 96 دخالت قوه قضاییه را تکذیب کرد
دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد که تنها هیات انتخاب جشنواره، فیلم‌ها را مورد بررسی قرار داده و ورودی جشنواره را تعیین می کنند.

تکذیب دخالت قوه قضاییه در جشنواره فیلم فجر

مهدی افتخاری دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی قوه قضاییه صبح امروز دوم دی ماه در جمع خبرنگاران بیان کرد:
«در جشنواره فیلم فجر به عنوان کارگروه فنی فیلم ها را مورد بررسی قرار دادیم. امسال ورودمان جدی تر شده و حتی در انتخاب فیلم هایی که قرار است در جشنواره انتخاب شود نقش داشتیم. با معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد یک فیلم که نکات پیشگیرانه زیادی داشت صحبت کردیم که این فیلم در جشنواره حضور داشته باشد.»

این موضوع را از ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر پیگیری کردیم که او درباره این موضوع گفت:
جشنواره ما یک جشنواره شاخص است و یک هیات انتخاب دارد و تنها این هیات انتخاب فیلم ها را می بینند هیچکس به جز هیات انتخاب فیلم‌ها را انتخاب نمی کند. هیچ کس به جز هیات انتخاب نمی تواند در انتخاب فیلم ها نقشی داشته باشد.

مهدی قربانپور مدیر بخش «تجلی اراده ملی» نیز امروز در پاسخ به این سوال که در بخش از صحبت‌های افتخاری آمده است فیلم‌هایی را انتخاب کرده‌اند تا در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشند آیا امکان انتخاب آثار برای حضور در جشنواره فیلم فجر توسط قوه قضاییه وجود دارد؟ اعلام کرد:
«به هیچ عنوان امکان انجام چنین اتفاقی وجود ندارد. هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر چندی پیش توسط دبیر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است و در حال انتخاب آثار هستند. قوه قضاییه تنها می‌تواند از بین ۲۲ اثری که هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر آن‌ها را برگزیده‌اند، داوری کرده و به فیلمی که مورد توجه‌شان قرار گرفته‌ است جایزه اهدا کنند.»


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabargozarisaba.ir