مشکل آشغال های دوست داشتنی برای حضور در سی و ششمین جشنواره فجر 96
مدیر دبیرخانه سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: با توجه به بازبینی فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» در جشنواره سال گذشته، حضور این فیلم در جشنواره سی و ششم منع قانونی دارد.

منع‌ قانونی حضور «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در جشنواره فجر

سیمون سیمونیان درباره علت بازبینی نشدن فیلم سینمایی «آشغال های دوست داشتنی» توسط هیات انتخاب سی و ششمین جشنواره فیلم فجر افزود:
این فیلم سال گذشته توسط هیات انتخاب بازبینی و پذیرفته نشده است، بنابراین طبق قانونی که در فراخوان جشنواره نیز آمده، فیلمی که در دوره های گذشته جشنواره توسط هیات انتخاب بازبینی شده، در دوره های دیگر جشنواره مجوز شرکت ندارد.البته تشخیص و تصمیم نهایی در موارد خاص إز اختیارات دبیر جشنواره است. در اسناد جشنواره دوره سی و پنجم هیچ گونه اعلام رسمی و مکتوبی مبنی بر علت عدم پذیرفته شدن فیلم «آشغال های دوست داشتنی» و دیگر فیلم ها توسط هیات انتخاب جشنواره سال گذشته وجود ندارد.

روابط عمومی فیلم سینمایی «آشغال های دوست داشتنی» روز گذشته(دوشنبه) در نامه ای به دبیر جشنواره فجر اعلام کرد:
در حالیکه طی پنج سال گذشته و بعد از پایان فیلمبرداری در آبان سال ۹۱ بارها برای دریافت پروانه نمایش و اکران عمومی اقدام کرده و هر سال با توجه به ناکامی در اکران این فیلم برای استفاده از یک فرصت قانونی جهت بررسی در هیئت انتخاب جشنواره فجر و نمایش در این جشنواره اقدام کرده و در سال های ۹۳،۹۲، ۹۴ و ۹۵ با پر کردن فرم جشنواره درخواست بررسی این فیلم در هیئت انتخاب وقت را داشته که یا به این هیئت ارائه نشده و یا در سال ۹۵ به درخواست هیئت انتخاب فیلم برای اعضا نمایش داده شد اما بنا به اعلام رسمی اعضای هیئت انتخاب جشنواره سی و پنجم به علت نداشتن پروانه نمایش این فیلم مورد بررسی(رد یا تایید) قرار نگرفت.

«آشغال های دوست داشتنی» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی محسن امیریوسفی محصول سال ۱۳۹۱ است که در خلاصه داستان آن آمده است:
خانواده‌ای که یک شب فرصت دارند تا مشکل مادر خانواده را حل کنند.

در این فیلم شیرین یزدان بخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، اکبر عبدی، صابر ابر و شهاب حسینی ایفای نقش می کنند. سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه به دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزار می شود.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir