روزی که افشین یداللهی دوستان حقیقی خود را شناخت + تصاویر تولدش در بهشت زهرا
روز جمعه مراسم تولد افشین یداللهی با حضور برخی از دوستان و افراد خانواده وی در بهشت زهرا برگزار گردید.

 در مراسم تولد یداللهی نه از پرستو صالحی خبری بود و نه از خواجه امیری و سالار عقیلی و علیرضا قربانی ....

روز جمعه در بهشت زهرا به مناسبت تولد زنده یاد افشین یداللهی, مراسمی با حضور خانواده و برخی از دوستان وی برگزار گردید. نکته ی جالب توجه و نه چندان خوشایندی که در این مراسم وجود داشت, غیبت بسیاری از چهره های شاخص عرصه هنر که همکاری های موفقی با این هنرمند فقید داشته اند, بود.

مراسم تولد افشین یداللهی در بهشت زهرا

مراسم تولد افشین یداللهی در بهشت زهرا 1

معمولا زمانی که مجلسی رسمی برای این ترانه سرا با حضور اصحاب رسانه برگزار شود, هنرمندان بسیاری حضور می یابد, اما در این تولد, به دلایلی که بازگو نشده است, چهره هایی غیبت غیر موجه داشته اند.

مراسم تولد افشین یداللهی در بهشت زهرا

مراسم تولد افشین یداللهی در بهشت زهرا 2

یکی از غایبان این مراسم پرستو صالحی بود. کسی که بارها برای درگذشت افشین یداللهی اظهار سوگواری نموده, و او را رفیق خود می دانسته و از دست دادنش را غمی بزرگ عنوان نموده است. او در صفحه شخصی خود در فضای مجازی پست های متعددی برای افشین یداللهی گذاشته, و حتی چند عکس نیمه خصوصی از افشین یداللهی و همسرش را نیز در صفحه اش باز نشر نموده . البته شایان ذکر است در اکثر مجالس رسمی هنرمندان مختلف که همراه با پوشش خبری رسانه ها و حضور عکاسان است, یک پای همیشه ثابت پرستو صالحی بوده و هست. اما در این مراسم که بدون بار مالی و یا حتی پوشش خبری رسانه ها به صورت گسترده  بود, اثری از حضور پرستو صالحی برای همدردی با خانواده رفیق دیرینه اش نبود.

علیرضا قربانی, سالار عقیلی و احسان خواجه امیری, خوانندگانی هستند, که به جرات می توان گفت ترانه سرای پر طرفدارترین و شاخص ترین آهنگ های شان, مرحوم یداللهی بوده , که از آن میان می توان به ترانه های شب دهم و مدار صفر درجه به خوانندگی علیرضا قربانی, میوه ممنوعه به خوانندگی خواجه امیری, وطنم به خوانندگی سالار عقیلی اشاره کرد. که بر کسی پوشیده نیست که تاثیر هر کدام از این ترانه ها در شهرت خواننده هایی که از آن ها نام برده شد, تا چه اندازه بوده است. البته کسی منکر استعداد خواننده و توانایی های آن ها در این زمینه نیست, ولی نمیتوان نقش ترانه های یداللهی را نادیده گرفت. 

به هر حال اگر افراد سرشناس, گاهی به دور از رفتارهای شوآف منشانه و تنها برای دل شان به پاس همراهی و رفاقت, یاد رفیقان شان را زنده نگاه دارند, منافی بزرگی نیست.

مراسم تولد افشین یداللهی در بهشت زهرا

مراسم تولد افشین یداللهی در بهشت زهرا 3

شاید نیلوفر لاری پور تنها دوستی از دوستان افشین یداللهی باشد که علیرغم برخورداری از شهرت نسبی خیلی بی ریا در این مراسم حضور یافته بود.

نیلوفر لاری پور در مراسم تولد افشین یداللهی در بهشت زهرا

نیلوفر لاری پور در مراسم تولد افشین یداللهی در بهشت زهرا

البته در این مراسم افراد بسیاری حضور یافته بودند, از طرفداران و دوست داران و افراد خانواده اش گرفته تا, برخی رفقای دوران دانشجویی و دبیرستان, و همکاران خانه ترانه و .... .

ولی به نظر نگارنده شاید این مراسم فرصتی بود برای زنده یاد یداللهی تا پی ببرد کدام یک از دوستانش به جدای از فضای مجازی و مطبوعاتی و مجالس رسمی حاضرند, یادش را زنده نگاه دارند.


عکاس: پگاه ماسوری


تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ