دو بازیگر زن و یک خواننده درگذشتند + دلایل مرگ
یک بازیگر زن جوان, یک خواننده پیشکسوت, و یک بازیگر زن کهنسال دار فانی را وداع گفتند.

جسیکا فالکهولت, احمد احمدی و سیما حاجی خانی درگذشتند

جسیکا فالکهولت بازیگر ۲۹ ساله استرالیایی درگذشت

 جسیکا فالکهولت بازیگر جوان استرالیایی که پس از تصادف رانندگی سه هفته در بیمارستان بستری بود، از دنیا رفت. در این تصادف سخت پدر، مادر و خواهر فاکهولت نیز کشته شدند.

او در سریال «خانه و دوری» نقش شخصیتی به نام هوپ موریسون را بازی می‌کند. مسئولان بیمارستان سنت جرج سیدنی درگذشت این بازیگر را تایید کردند. پلیس استرالیا هنوز نتیجه نهایی تحقیقات درباره این تصادف را منتشر نکرده است. در این تصادف سنگین راننده اتومبیل دیگر نیز کشته شد. فالکهولت در ۱۶ قسمت از سریال «خانه و دوری» ایفای نقش کرد و در ماه نوامبر از این سریال جدا شد تا در فیلم «هارمونی» (Harmony) بازی کند. «هارمونی» محصول سینمای آمریکا است و امسال اکران خواهد شد.

احمد احمدی مهم ترین خواننده موسیقی منطقه بویراحمد درگذشت

احمد احمدی، مهمترین و کهنسال‌ترین خواننده موسیقی منطقه بویراحمد و ممسنی درگذشت.

سعید اسلامی (موزیسین و پژوهشگر موسیقی بویر احمد و ممسنی)  ضمن اعلام این خبر گفت:

احمد احمدی از خوانندگان مولف حوزه منطقه بویراحمد و ممسنی بود که متاسفانه امروز (چهارشنبه 27 دی) به دلیل کهولت سن این گنجینه موسیقی کشورمان را از دست دادیم.  ترانه‌های ماندگاری چون «که کی جونی دورش نی» و «دل گورو دار» از آثاری است که ساخته و اجرا شده توسط ایشان است. احمد احمدی در سال‌های 1342 و تا 1346 نیز قطعاتی را در رادیو شیراز ضبط کرد که از این رادیو پخش می‌شد.

سیما حاجی خانی مشهور به نگار بازیگر سریال مراد برقی درگذشت

 سیما حاجی خانی که با بازی در نقش محبوبه در سریال تلویزیونی «خانه‌به‌دوش»  در سال ۱۳۵۲ به شهرت رسید، شب گذشته درگذشت و پیکر او صبح امروز پس از تشییع توسط خانواده و تعدادی از دوستانش در آرامگاه بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد. بازی در    مجموعه های تلویزیونی «طلاق» (۱۳۵۵)،«خانه بی‌زن» (۱۳۵۲) و خانه‌به‌دوش (مراد برقی) و فیلمهای «صدای صحرا»(۱۳۵۴)،«مراد برقی و هفت دخترون» (۱۳۵۳)،  عیالوار (۱۳۵۲) و «غریبه» (۱۳۵۱) از فعالیتهای وی به شمار می رود.وی پس از انقلاب فعالیتی در عرصه هنر نداشت. وی در اواخر عمر گرفتار سرطان بود و در نهایت بر اثر عوارض همین بیماری نیز چشم از جهان فرو بست.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: banifilm.ir/khabaronline.ir/ilna.ir