ساره بیات, فروتن و حمید فرخ نژاد در سمفونی نهم + عکس
بیش از 70 درصد از فیلمبرداری «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند در تهران و کاشان فیلمبرداری شده است و فیلمبرداری همچنان ادامه دارد.

سمفونی نهم کلید خورد

محمدرضا هنرمند که در کارنامه‌ی کاریش «زنگ‌ها»، «دزد عروسک‌ها»، «دیدار»، «مردعوضی» و «مومیایی سه» را دارد، بعد از پانزده سال «سمفونی نهم»را به عنوان دهمین اثر سینمایی مقابل دوربین برده است.
زینب تقوایی تهیه کننده این پروژه سینمایی بعد از تهیه چندین سریال؛ تهیه‌کنندگی سینما را با «سمفونی نهم» آغاز کرده است.

حمید فرخ‌نژاد، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، هدی زین العابدین، مارین ون هولک و محمدرضا فروتن از بازیگران این فیلم هستند و گفته می‌شود بازیگران نام آشنای دیگری هم در این پروژه جلوی دوربین خواهند رفت که در خبرهای بعدی معرفی خواهند شد.

مدیریت فیلمبرداری این پروژه سینمایی به عهده هومن بهمنش است و مشکین مهرگان صحنه و لباس «سمفونی نهم» را مدیریت می‌کند. طراحی و مدیریت گریم این پروژه  با مجید اسکندری است و مدیریت تولید این فیلم را مهدی بدرلو بر عهده دارد.

پوستر فیلم سمفونی نهم

پوستر فیلم سمفونی نهم

صدابرداری «سمفونی نهم» توسط مهدی ابراهیم زاده انجام می‌شود و محمدرضا موئینی فیلم را تدوین خواهد کرد. سایر عوامل فیلم «سمفونی نهم»، احمدرضا شجاعی عکاس و آیدا مصباحی مدیریت رسانه و تبلیغاتِ این فیلم را برعهده دارد.

فیلم‌نامه‌ی «سمفونی نهم» با نویسندگی مشترک محمدرضا هنرمند و حامد افضلی به نگارش در آمده است که در خلاصه‌ی آن آمده است:
«شاید عاشق شدن آخرین فرصت هرکسی برای آدم بودن است. شما هم موافقید؟»

فیلم‌نامه با تعدد لوکیشن روبروست و سکانس‌هایی از زندگی شخصیت‌های مهمی در جهان و ایران است که گفته می‌شود تصویرشان را برای اولین بار در سینمای ایران می‌بینیم.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir