بهنوش بختیاری: آشفتگی جنسی او بخاطر ژنیست که به او منتقل شده
بهنوش بختیاری در پستی در صفحه شخصی خود از سامان ارسطو هنرمندی که تغییر جنسیت داده, حمایت کرد.

حمایت بهنوش بختیاری از هنرمندی که عمل تغییر جنسیت انجام داد

بهنوش بختیاری نوشت:

فرزانه ترنس بود.... زنی بود که فقط ظاهرش زن بود.....و شد سامان....الان اونقدری که بیکاری افسردش کرده تغییر جنسیتش نکرده.....فقط خدا میدونه که با بی پولی و سختی چجوری مبارزه کرد....به ترنس احترام بگذاریم....که آشفتگی جنسی او بخاطر ژنیست که به او منتقل شده....نه انحراف جنسی....البته بگذریم که بعضیا برای جلب توجه خودشون رو ترنس فرض میکنن....حساب اونا رو جدا کنیم با ترنسای واقعی....بهترین روش اینه که پزشک تایید کنه....‌و اولین قدم همین است و بس

حمایت بهنوش بختیاری از ترنس ها

حمایت بهنوش بختیاری از ترنس ها

سامان ارسطو (نام پیشین: فرزانه ارسطو؛ زادهٔ ۱۵ خرداد ۱۳۴۶-شاهرود) بازیگر، کارگردان، نمایش‌نامه و فیلم‌نامه‌نویس، و مدرس تئاتر اهل ایران است. سامان ارسطو دیپلم علوم انسانی دارد. او همچنین دارای گواهینامهٔ درجه دو هنری (معادل فوق لیسانس) در زمینه تئاتر است، که البته متأسفانه هنوز از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد صادر نشده است.

وی سابقاً یک ترنسکشوال بوده. به همین خاطر در سال ۱۳۸۷، در سن ۴۱ سالگی، تغییر جنسیت داد. وی پیشتر یک زن بوده و با نام فرزانه شناخته می‌شد و در قالب این جنس به ایفای نقش می‌پرداخت. خود وی در اینباره می‌گوید ترس از مطرود شدن باعث شد مدتها برای اینکار اقدام نکند اما سرانجام در سال ۸۷ تصمیمش را می‌گیرد و تغییر جسنیت می‌دهد.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: صفحه شخصی بهنوش بختیاری