واکنش اداره اوقاف به اعتراض ارژنگ امیرفضلی به خاطر تخریب قبر پدرش
حجت‌الاسلام اوتارخانی گفت: از مردم میخواهم برای رسیدن به نتیجه نهایی درباره بازسازی امامزاده عبدالله صبور باشند.

لطفا مردم تا رسیدن به نتیجه نهایی صبور باشند

چند وقتی است اداره اوقاف شهرری تصمیم به بازسازی بقاع متبرکه امامزاده عبدالله گرفته که با اعتراضاتی همراه بوده به طوری که روز گذشته ارژنگ امیر فضلی بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در امامزاده عبدالله (ع) شهر ری برای سرزدن به مزار پدرش، با تخریب قبور این امامزاده مواجه شد و با انتشار فیلمی از این بقعه متبرکه، اعتراض خود را اعلام کرد.

به همین منظور با حجت‌الاسلام سعید اوتارخانی رئیس اداره  سازمان اوقاف شهرری گفتگویی را انجام شده و وی در خصوص تخریب قبور امامزاده عبدالله (ع) شهرری گفت:

در تخریب امامزاده عبدالله (ع)، دو بحث قبرستان و امامزاده وجود دارد، که این منطقه را در دو بخش زیارتی و بقاع متبرکه تقسیم می‌کند. امامزاده‌ای که مانند 300 امامزاده دیگر شهر تهران در طی سالها به جهت رشد و توسعه منطقه و مهیا کردن فضای رفاهی و ایجاد امکانات برای مردم، دستخوش تغییرات شده است. الحمدالله ما در این سالها هم شاهد رشد خوبی در ساخت و سازهای عمرانی امامزاده‌ها بودیم.

وی در ادامه بیان کرد:
شما وقتی متوفای خود را در امامزاده دفن می‌کنید، نباید انتظار داشته باشید که امامزاده در طی سالهای آینده توسعه پیدا نکند، به همین منظور ما در پایین برگه تدفین، از خانواده متوفا تعهدی گرفته‌ایم که با طرح توسعه اطراف امامزاده و قبرستان، سنگ قبر آنها تخریب و سنگی جدید برایشان درنظر گرفته شود.

رئیس اداره اوقاف شهرری با تاکید بر اینکه تغییرات امامزاده عبدالله (ع) در راستای طرح توسعه این بقعه متبرکه است، ادامه داد:

همه مراحل نقاشی، عکاسی و نقشه برداری های قبور به طور کامل انجام شده است و جای هیچ نگرانی نیست. همچنین در ساخت و ساز امامزاده عبدالله (ع)، بعضی از همسایه ها از حضور قبرستان در این منطقه ناراضی بودند و تقاضای منتقل کردن قبور را داشتند، اما به هر حال، هر پروژه بزرگ و یا کوچکی معترضان خودش را دارد. روز گذشته هم که ارژنگ امیرفضلی بازیگر محبوب کشورمان هم به امامزاده آمده بود و معترض شد، به شخصه از این بازیگر عذرخواهی می کنم و ای کاش با ایشان دیداری داشته باشم و مسائل را برای او توضیح بدهم.

همچنین حجت‌الاسلام اوتارخانی در ادامه اظهار کرد:
پیش از این، من در شهری دیگر هم چنین کاری را به جهت توسعه منطقه انجام داده‌ام و با معترضان روبرو شدم، اما پس از اتمام کار و ایجاد امکانات برای مردم آن منطقه، بازخورد مثبتی دریافت کردم، از مردم می خواهم کمی صبوری کنند و به ما زمان بدهند. چرا که در اجرای این طرح، بسیاری از ارگانها مانند میراث فرهنگی و شورای شهر بدون هیچ اطلاعی معترض شدند و فعالیت عمرانی ما را به تعویق انداختند و ما امروز مجبور شدیم در دو شیفت کار کنیم تا توسعه امامزاده و قبور مطهر را برای نوروز 97 به سرانجام برسانیم.

گفتنی است؛ پیش از این حسن خلیل‌آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی، گردشگری شورای شهر تهران در خصوص تخریب‌ قبور امامزاده عبدالله (ع) گفته بود سازمان اوقاف بدون رعایت قوانین میراثی بخش‌هایی از قبور را تخریب کرده که البته آنها قصد بازسازی و توسعه امامزاده را داشته‌اند.

همچنین معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی استان تهران معتقد است تبدیل گورستان‌های تاریخی به فضای سبز خلاف قانون است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جملات جسورانه ارژنگ امیرفضلی در اعتراض به تخریب قبر پدرش


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir