جایزه اسکار بهترین فیلم 2018
جایزه بهترین فیلم در اسکار 2018 در دو بخش فیلم انگلیسی زبان و فیلم غیر انگلیسی اهدا گردید.

مراسم اسکار 2018: بهترین فیلم 2018

در بخش فیلم های غیر انگلیسی زبان جایزه اسکار از میان نامزدها:

نامزدها: یک زن شگفت‌انگیز (شیلی)، در جسم و روح (مجارستان)، توهین (لبنان)، بی‌عشق (روسیه)، میدان (سوئد)

به فیلم :A Fantastic Woman - یک زن شگفت انگیز از شیلی تعلق گرفت.

زن شگفت‌انگیز (به انگلیسی: Wonder Woman) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی به کارگردانی پتی جنکینز و نویسندگی آلن هاین‌برگ است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. فیلمنامه این فیلم بر پایه شخصیتی به همین نام از دی‌سی کامیکس به رشته تحریر درآمده است. این فیلم به عنوان چهارمین قسمت از فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی کامیکس به‌شمار می‌رود. گل گدوت در نقش پرنسس دایانا / زن شگفت‌انگیز، کریس پاین، کانی نیلسن، رابین رایت، دنی هوستون، دیوید تیولیس، ایون برمنر و لوسی دیویس بازیگران این فیلم هستند. زن شگفت‌انگیز نخستین اثر سینمایی جداگانه از این شخصیت است که بر روی پرده‌های سینما رفته‌است.

دربخش بهترین فیلم بلند نیز جایزه اسکار از میان نامزدها:

نامزدها: مرا به نامت صدا کن، تاریک‌ترین ساعت، دانکرک، برو بیرون، لیدی برد، رشته خیال، پُست، شکل آب، سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ

به فیلم شکل آب تعلق گرفت.

شکل آب (به انگلیسی: The Shape of Water) فیلمی در ژانر فانتزی تاریک رمانتیک و درام[۳][۴] به کارگردانی گیرمو دل تورو است. فیلمنامه این فیلم توسط خود دل تورو و ونسا تیلور به رشته تحریر درآمده‌است.[۳][۴]از جمله بازیگران فیلم می‌توان به سالی هاوکینز، مایکل شنون، ریچارد جنکینز، داگ جونز، مایکل استولبارگ و اکتاویا اسپنسر اشاره کرد. داستان فیلم در سال ۱۹۶۲ و در شهر بالتیمور اتفاق می‌افتد و وقایع زنی لال بنام الیسا را دنبال می‌کند که در آزمایشگاهی دولتی به عنوان نظافتچی کار می‌کند. با ورود موجود دوزیست عجیبی به آزمایشگاه، رابطه‌ای عاشقانه بین الیسا و آن موجود شکل می‌گیرد که این سبب آغاز ماجراهایی پر از خطر برای او می‌شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برندگان اسکار 2018 +تصاویر

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ