واکنش تهمینه میلانی به تفکیک جنسیتی در حمام فین کاشان + عکس و فیلم
براساس تصاویری که در شبکه‌های مجازی منتشر شد، بازدید از حمام باغ فین کاشان به صورت جنسیتی انجام شده بود، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ابن باره توضیحاتی داد.

  اعلام کردیم تمهید دیگری برای این کار اندیشیده شود

براساس نقل قول‌ها و برخی از تصاویری که در تعدادی از شبکه‌های مجازی منتشر شده بود، بازدید از حمام باغ فین کاشان به صورت جنسیتی انجام شده است، اما مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفت‌وگویی انجام این کار را را فقط در چند ساعت پیک سفر در این محوطه جهانی می‌داند.

فریدون الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، در این باره توضیح داد:

حمام باغ فین کاشان یکی از پر بازدیدکننده‌ترین مجموعه‌های فرهنگی تاریخی اصفهان است که در روز سوم فروردین حدود 28 هزار نفر از این مجموعه بازدید کردند، طبیعی است که فضای حمام اصولا گنجایش حضور انبوهی از این جمعیت را ندارد، به همین دلیل و برای راحتی مردم فقط در چند ساعت پیک حضور مسافران، این کار انجام شد.

الهیاری ادامه داد:

همکاران ما در آن روز تنظیم می‌کردند که به دلیل ازدحام جمعیت بازدیدها در برخی ساعات زمان‌بندی شده باشند و خانم‌ها و آقایان به نوبت بازدید خود را انجام دهند. امروز به مسئولان پایگاه جهانی باغ فین کاشان اعلام کردیم تمهید دیگری برای این کار اندیشیده شود تا مردم با آسایش و با خانواده‌های خود از حمام این مجموعه جهانی بازدیدکنند.

فریدون الهیاری تاکید دارد:

دوربین‌های مجموعه فین کاشان نیز همه تصاویر را ثبت کرده و نشان می‌دهد در برخی زمان‌ها مانند ساعت 11 روز سوم فروردین و به دلیل پیک مسافران در این محوطه این کار انجام شده است و در دیگر ساعات روز که حضور مسافران کمتر بوده، براساس روال معمول بازدید از باغ فین کاشان انجام شده است. بازدید جنسیتی از حمام باغ فین کاشان فقط در یک روز و در چند ساعت مشخص که پیک سفر بوده، انجام شده است، اما این کار دیگر تکرار نمی‌شود.

فیلم زیر یکی از فیلم‌هایی است که توسط بعضی از کاربران در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

تهمینه میلانی نیز به نشانه اعتراض از تفکیک جنسیتی این ویدئو را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و چنین نوشت:
تفکیک جنسیتی برای بازدید از حمام فین کاشان!

پست منتشر شده در صفحه تهمینه میلانی

پست منتشر شده در صفحه تهمینه میلانی

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir/صفحه شخصی تهمینه میلانی