معصومه ابتکار به دیدن عکس های زن ماندگی دعوت می شود + عکس
عاطفه آرانی قصد دارد نمایشگاهی با عنوان "زن ماندگی" برگزار کند. این هنرمند از معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دعوت می کند تااز آثار وی دیدن نماید.

دعوت عاطفه آرانی از معصومه ابتکار برای دیدن عکس‌هایش

عاطفه آرانی عکاسی است که طی یک پروژه به دو منطقه محروم کشور سفر کرده و به دلیل دغدغه‌ای که در حوزه زنان داشته از دو زن در روستاهای مرزی سیستان و بلوچستان و استان گلستان عکاسی کرده است.

عاطفه آرانی

عاطفه آرانی

عاطفه آرانی که قصد دارد نمایشگاهی را با نام « زن‌ماندگی» از عکس‌هایش برگزار کند، می‌گوید:

این نمایشگاه را برای این برپا می‌کنم که فضای برزخ و معلقی که این زنان در آن درگیر هستند و زندگی آن‌ها را بازتاب بدهم. صدای آن‌ها جایی شنیده نمی‌شود و در اوج بی‌امیدی و بی‌هدفی زندگی می‌کنند. به این زنان آگاهی داده نمی‌شود و حمایت نمی‌شوند؛ آن‌ها در فضایی زندگی می‌کنند که اگر توجه بیشتر به آن‌ها شود می‌توانند مسیر زندگی خود را بهتر و درست‌تر انتخاب کنند و رو به جلو بروند.

موضوعات عکاسی نمایشگاه عاطفه آرانی با عنوان « زن‌ماندگی»:

ازدواج اجباری، بارداری قبل از ازدواج، ترس از مطلقه شدن و عدم آگاهی و آموزش صحیح از بحران‌های عمیق زنان در جوامع سنتی و محروم کشور است. نگاه من نیز از دل همین بحران‌ها برخاسته می‌شود. در این محیط‌ها مشاور و روانشناس و کتابخانه خوبی وجود ندارد و آدم‌ها در بی‌کیفیت‌ترین حالت زندگی می‌کنند.

یکی از عکس های عاطفه آرانی

یکی از عکس های عاطفه آرانی

آرانی از معصومه ابتکار (معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده) و فعالان حوزه زنان و کسانی که دغدغه حمایت از حقوق زنان را دارند دعوت می‌کند از عکس‌های او بازدید کنند و اظهار می‌کند:

من دعوت می‌کنم بیایند و بخش کوچکی از زندگی این زنان را ببیند تا جریانی راه بفتد و ما روزهای بهتری را برای آن‌ها رقم بزنیم. همچنین تمام عایدی فروش این نمایشگاه نیز برای جریان‌سازی و فعالیت اجتماعی این زنان به آن دو منطقه محروم فرستاده خواهد شد.

در روز افتتاحیه این نمایشگاه (۲۳ فروردین ساعت ۱۸) که در گالری تئاتر مستقل تهران برگزار می‌شود، پرفورمنسی توسط این عکاس برگزار خواهد شد. در این پرفورمنس صورت و دست‌های آرانی با موتیف‌های گل و گیاه (نماد نرمی و لطافت) پوشانده می‌شود و در حالیکه موسیقی و صدای زنانی که او از آن‌ها عکاسی کرده پخش می‌شود، زنی با برقع روی چهره و دست‌های این عکاس طرح می‌کشد و... نمایشگاه «زن‌ماندگی» ۲۳ فروردین‌ماه افتتاح می‌شود و تا ۱۵ اردیبهشت (به غیر از روزهای شنبه) در گالری تئاتر مستقل تهران به نشانی چهارراه ولیعصر، خیابان رازی میزبان علاقه‌مندان است.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir