شکایت صالح دلدم از کمال تبریزی جدی شد + جزئیات بیشتر
انتشار سکانسی از کمدی «مارموز» کمال تبریزی که در آن حامد بهداد در شمایل یک نماینده دست راستی مجلس دیده میشود با واکنش یک کارگردان مواجه شد.

کپی سکانسی از فیلمنامه خانم اصلاح‌طلب…

صالح دلدم کارگردان جوان که مدتهاست پیگیر دریافت پروانه ساخت کمدی «خانم اصلاح طلب آقای اصولگرا»ست و پیشتر هم درباره کپی برداری «مارموز/خودسر» از فیلمنامه اش حرف زده بود با اشاره به کپی برداری سکانس منتشره «مارموز» از یکی از سکانسهای فیلمنامه اش به انتقاد از تولیدکنندگان «مارموز» پرداخت.

صالح دلدم گفت:
ویدیوی منتشر شده از«مارموز» کپی یکی از سکانسهای «خانم اصلاح طلب…»است که با حضور بازیگر اصلی مرد داستان در مجلس میگذرد! من همزمان با پیش تولید این پروژه که آن زمان «خودسر» نام داشت شکواییه ام را هم در شورایعالی تهیه کنندگان و هم در دادسرای رسانه طرح کردم و به زودی نتیجه این شکایت اعلام خواهد شد.

صالح دلدم درباره چگونگی رسیدن فیلمنامه «خانم اصلاح طلب…» به دست کمال تبریزی گفت:

زمانی بنا بود این فیلمنامه را مصطفی کواکبیان از نمایندگان اصلاح طلب مجلس تولید کند و به نظر میرسد ایشان بوده که فیلمنامه را به جواد نوروزبیگی تهیه کننده «خودسر» داده! روندی که نه حرفه ایست و نه اخلاقی!

عجیب آنجاست که در سکانس منتشره «مارموز» حامد بهداد بازیگر نقش «قدرت» با گویشی صحبت میکند یادآور گفتارش در پرسوناژ روحانی فیلم «کیمیا و خاک»عباس رافعی که حدودا یک دهه قبل تولید شد!!


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: cinemajournal.ir