سالگرد رفتن مردی که خبر رفتنش جامعه هنری کشور را شوکه کرد
یک سال از کوچ ابدی "عارف لرستانی" بازیگر محبوب کشورمان گذشت. به همین مناسبت مراسم یادبودی در تالار انتظار کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولین و دوستان و آشنایان مرحوم برگزار گردید.

سالگرد کوچ بهاری عارف لرستانی

یک سال ناباورانه از کوچ ابدی "عارف" گذشت، درست سال گذشته در همین روزها، در یکی از بهاری‌ترین روزهای سال بود که در اوج ناباوری خبر مرگ عارف لرستانی جامعه هنری کشور را شوکه کرد. مرگی که بی خبر بودنش را هم خود عارف پیش از رفتن ابدی اش یاد آوری کرده بود، اینکه می‌آید و همه را یک روز با خود می‌برد، حتی اگر مثل عارف آن طور که خودش گفته بود خیال رفتن نداشتن باشی... حالا بعد از یک سال هنرمندان و دوستان و آشنایان در تالار انتظار کرمانشاه گرد هم آمدند تا سالگرد رفتن مردی را به سوگ بنشینند که تنها خاطره مشترکش در ذهن همه طنازی‌هایش در قاب تلویزیون است. مردی که سال 77 برای اولین بار در مجموعه جنگ 77 مهران مدیری طنازی‌اش را به رخ کشید و پس از آن پایه ثابت بیشتر مجموعه‌های طنز تلویزیون شد.

 در مراسم اولین سالگرد درگذشت عارف لرستانی هریک از دوستان و آشنایان خاطره ای نقل می‌کردند و از خوبی های عارف می‌گفتند. از اینکه مرد رفاقت بود، رفیق روزهای سخت بود، مردی که با شوخی ها و خنده هایش همیشه دورهمی های دوستانه را شیرین می‌کرد. از این که اولین اجرای تئاترش را از همین کرمانشاه و در دبیرستانی در پل چوبی شروع کرده و بعدها با تلاش خود توانست یکی یکی پله های ترقی و هنر را طی کند و به یکی از شخصیت های محبوب طنز تلویزیون تبدیل شود.

حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز یکی از سخنرانان این مراسم بود که از ماندگار ماندن عارف گفت و از اینکه مرگ تنها یک کوچ از خانه‌ای فانی به خانه‌ای ابدی است و افرادی که از این دنیا رفته اند را نباید فانی و تمام شدنی دانست.

جعفری نظام آفرینش را ماندگار دانست و گفت:
در جهان بینی اسلامی و همه ادیان الهی نظام آفرینش نظام ماندگار و جاودان است و انسان‌ها نیز در این نظام جاودانه می‎مانند و مرگ تنها یک هجرت از این دنیا به دنیا ابدی و جاودانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از هنر به عنوان عنصر و اکسیر جاودانگی یاد کرد و افزود:

هرچیز اگر بخواهد دراین دنیا مانا شود باید اکسیر هنر را به آن تزریق کرد و هنرمند چون هم قرین و همراه هنر است مانا و جاودان می‌ماند.

وی افزود:
در این میان هنرمندان اگر به سه عنصر دیانت، تعقل و ادب آراسته شوند ضریب مانایی و ماندگاری آنها در ذهن و قلب مردم بالا می‌رود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تسلیت به خانواده عارف لرستانی و جامعه هنری کشور و به ویژه کرمانشاه برای از دست دادن این هنرمند کرمانشاهی، گفت:

قطعا عارف از هنرمندان ماندگار است و یاد و خاطره او در قلب مردم کشور و بویژه کرمانشاهیان باقی می ماند.

در پایان این مراسم همه هنرمندان و دوستان عارف لرستانی همراه خانواده او شدند تا سری به روستای سیمینه (مزار عارف لرستانی) زده و برای شادی روح او فاتحه‌ای قرائت کنند.

بیوگرافی و کارنامه هنری مرحوم عارف لرستانی

«عارف لرستانی» ۲۶ فرودین‌ ماه سال 1396 بر اثر ایست قلبی در سن ۴۵ سالگی درگذشت. این بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران متولد ۱۵ بهمن ۱۳۵۰ در کرمانشاه بود. او با مجموعه «جنگ ۷۷» به کارگردانی مهران مدیری پا به عرصه بازیگری گذاشت و پس از آن در چندین مجموعه دیگر از جمله «قهوه تلخ» با او همکاری کرد. از جمله آثار تلویزیونی این بازیگر فقید به «در حاشیه»، «کوچه مروارید»، «شوخی کردم»، «ویلای من» و «مرد دوهزار چهره» می‌توان اشاره کرد. او همچنین در فیلم‌های سینمایی «شام عروسی» (۱۳۸۴)، «انتخاب»، (۱۳۸۳)، «معادله» (۱۳۸۲) و «مانی و ندا» (۱۳۷۹) بازی کرده است.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir