حمایت خانه سینما از جعفر پناهی برای حضور در جشنوار کن 2018
رئیس هیات مدیره خانه سینما طی نامه‌ای از ریاست قوه قضائیه درخواست کرد تا امکان حضور جعفر پناهی در جشنواره فیلم کن فراهم شود.

نامه خانه سینما به ریاست قوه قضائیه

متن نامه‌ی همایون اسعدیان رئیس هیات مدیره خطاب به صادق آملی لاریجانی به شرح زیر است:

«احتراماً همانگونه که مستحضر هستید سینمای کشورمان به عنوان پرچمدار فرهنگ جمهوری اسلامی قاره‌ها را درنوردیده و جایگاهی جهانی و موثر در عرصه هنر بین المللی یافته است و روزی نیست که از جشنواره‌ها و مجامع معتبر بین‌المللی جایزه‌ای به موزه جوایز هنر هفتم میهن‌مان اضافه نشود. اخیراً فیلم "سه رخ" ساخته جعفر پناهی در بخش اصلی جشنواره فیلم کن پذیرفته شده و رسم مألوف جشنواره‌ها بر این است که کارگردانان آثار، به هنگام نمایش فیلم‌هایشان در هر رویداد سینمایی حضور داشته باشند و عدم حضورشان به دلایل سیاسی و ممنوعیت‌های قضایی، تصویری نامطلوب از کشور متبوع‌شان ایجاد خواهد کرد، با عنایت به عرایض فوق استدعا دارد به لحاظ مصالح ملی و ارائه تصویری واقعی از فضای فرهنگ میهن اسلامی، مقرر فرمایید نسبت به صدور مجوز حضور ایشان در جشنواره مذکور مساعدت مقتضی مبذول شود.»

فیلم «سه رخ»، تازه‌ترین اثر جعفر پناهی، یکی از شرکت‌کنندگان بخش رقابتی جشنواره کن 2018 است. هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن ۸ تا ۱۹ می ۲۰۱۸ در کن فرانسه برگزار می‌شود. کیت بلانشت بازیگر استرالیایی ریاست هیئت داوران این دوره را برعهده دارد.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir