حمله صهیونیست‌ها به ناتالی پورتمن
حزب حاکم لیکود در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در واکنش به اعتراض یک بازیگر هالیوود به نتانیاهو و خودداری از دریافت یک جایزه گرانقیمت، وی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

حزب لیکود، پورتمن را ریاکار توصیف کرد

حزب لیکود اسرائیل، که به همراه متحدانش اکثریت کنست رژیم صهیونیستی را در اختیار دارد، از «ناتالی پورتمن» بازیگر هالیوود که از حضور در مراسم جشنی در قدس اشغالی و دریافت جایزه یک میلیون دلاری «جنسیس» به خاطر مخالفت با کابینه نتیانیاهو خودداری کرد، به شدت انتقاد کرد. در بیانیه حزب لیکود، که نتانیاهو ریاست آن را برعهده دارد، اقدام این بازیگر هالیوودی به مثابه «ریاکاری»‌ توصیف شده است.

در بیانیه حزب لیکود اسرائیل آمده است:

«ناتالی پورتمن درباره دموکراسی سخن می‌گوید در حالی که وی از سازمان V15 حمایت کرده است، سازمانی که از طریق تأمین خارجی دولت‌های خارجی تلاش داشته است تا "انتخابات دموکراتیک در اسرائیل" را مختل کند».

این حزب در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است:
«پورتمن درباره حقوق بشر سخن می‌گوید اما در جشنواره‌هایی در کشورهایی شرکت می‌کند که فیلم‌ها را سانسور می‌کنند و سابقه حقوق بشر آن‌ها بسیار بدتر از اسرائیل است».

پورتمن پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به خاطر سخنرانی نتانیاهو، از حضور در این مراسم و دریافت جایزه خودداری می‌کند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: tasnimnews.com