مراسم افتتاحیه جشنواره کن  2018 + جزئیات زمان برگزاری و مجری
مراسم افتتاحیه هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن، با اجرای ادوارد بِر همراه خواهد بود.

افتتاحیه کن 2018

مراسم افتتاحیه و اختتامیه هفتاد و یکمین دوره تا ساعاتی دیگر برگزار و به صورت مستقیم از طریق شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود.

اجرای این مراسم بر عهده ادوارد بر خواهد بود. ادوارد بِر متولد ۱۹۶۶ در پاریس بازیگر، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه کننده ۵۱ ساله فرانسوی است. از فیلم‌های معروف او می‌توان از «آستریکس و اوبلیکس: خدا حافظ خاک بریتانیا»، «خدا بزرگ است» و «من نه» یاد کرد.

سال پیش مونیکا بلوچی این مسئولیت را برعهده داشت.

مراسم جشنواره فیلم کن 2018 با فیلم همه می دانند ساخته اصغر فرهادی لحظاتی پیش آغاز گردید.

هیات داوران جشنواره کن 2018

هیات داوران جشنواره کن 2018

مراسم افتتاحیه کن 2018

مراسم افتتاحیه کن 2018

تشویق ممتد حاضران در افتتاحیه جشنواره کن همزمان با ورود اصغر فرهادی،پنه لوپه کروز، خاویر باردم  وعوامل«همه می دانند»به سالن برگزاری مراسم افتتاحیه :

نمایش فیلم همه می دانند در جشنواره کن 2018 

نمایش فیلم همه می دانند در جشنواره کن 2018


«کیت بلانشت» در راس هیات داوران

امسال "کیت بلانشت" بازیگر برنده اسکار استرالیایی به عنوان رئیس هیئت داوران کن ۲۰۱۸ انتخاب شد تا هشتمین زن سینماگر در تاریخ جشنواره کن باشد که فرصت حضور در راس داوران این رویداد مهم سینمایی را پیدا کرده است.

کیت بلانش و مارتین اسکورسیزی در افتتاحیه جشنواره کن 2018

کیت بلانشت و مارتین اسکورسیزی در افتتاحیه جشنواره کن 2018

همزمان با پنجاهمین سالگرد آغاز به کار بخش "دو هفته کارگردانان کن" که از سوی انجمن کارگردان فرانسه برگزار می‌شود، از «مارتین اسکورسیزی» به پاس یک عمر فعالیت سینمایی با اعطای جایزه کالسکه طلایی تقدیر می‌شود.


ممنوعیت سلفی و عدم نمایش فیلم ها برای خبرنگاران

مسئولان برگزاری جشنواره کن امسال نیز چون دوره پیش، گرفتن عکس سلفی روی فرش قرمز را به سبب ایجاد اخلال و بی‌نظمی در جشنواره ممنوع اعلام کردند.

همچنین برای اولین بار، برنامه نمایش فیلم های بخش مسابقه برای خبرنگاران پیش از نمایش رسمی در جشنواره برچیده می‌شود چرا که مسئولان برگزاری جشنواره معتقدند منتقدین با تماشای فیلم‌ها بلافاصله درباره آنها می‌نویسند و از میزان جذابیت و غیر قابل پیش بینی بودن فیلم‌ها برای تماشگران می‌کاهند.

هیات داوران جشنواره کن 2018 بر روی فرش قرمز

هیات داوران جشنواره کن 2018 بر روی فرش قرمز

پس از اتمام نمایش فیلم همه می دانند, سینماگران و حضار سه دقیقه بی وقفه برای اصغر فرهادی و عوامل سازنده این فیلم ایستاده دست زدند:





تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ