رازی که دحتری زیبا برای جمشید مشایخی بیان نمود
در مراسم افتتاح پردیس سینمایی هروی سنتر از یک عمر فعالیت هنری جمشید مشایخی نیز تقدیر به عمل آمد. اجرای این مراسم بر عهده جواد یحیوی بود.

جمشید مشایخی در افتتاحیه پردیس سینمایی هروی: سینما تبدیل به جوک شده است!

همزمان با مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی هروی از جمشید مشایخی استاد بی بدیل بازیگری ایران نیز تقدیر به عمل آمد. مشایخی در این مراسم سخنانی جنجالی پیرامون مشکلات سینمایی و فرهنگی ایران بر زبان آورد.

جمشید مشایخی در ابتدا گفت:
فیلم ها و سریال های جم مبتذل هستند کودکان این سرزمین نباید به تماشای این برنامه ها بنشینند.


او در ادامه با اشاره به تمرکز بیش از حد سینمای ایران بر روی فیلم های کمدی افزود:

سینما تبدیل به جوک شده است، من عاشق خوشحال کردن مردم هستم اما به چه قیمتی؟!


مشایخی همچنین با انتقاد از بحران سلبریتی های کم استعدادی که با پول و پارتی به عشق شهرت وارد سینما می شوند، خاطر نشان ساخت:

جوانان بسیار با استعداد به دلیل رانت و پارتی در سایه و حاشیه عده ای بی سواد قرار گرفته اند. هنرمند باید خاک پای مردم باشد. کسانی که برای عکس روی جلد مجلات وارد هنر شده اند هنرمند نییستند، قیافه آدمی را خداوند داده است تو باید با هنرت زیبا شوی.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جنایتی که سلبریتی ها مرتکب می شوند

جمشید مشایخی در پایان نگاه متفاوتش را به مقوله زیبایی با ذکر خاطراتی جالب بیان نمود و گفت:

دختری زیبا در پشت صحنه یک کار، رازی را برای من نقل کرد: او گفت زیباترین مرد الهی قمشه ای است.این سخن او مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد چرا که زیبایی ظاهری را ملاک قرار نداده و به علم و دانش بها داده است.

جمشید مشایخی در پردیس سینمایی هروی

جمشید مشایخی در پردیس سینمایی هروی



وی در ادامه افزود:

در دهه40 بود، حدود سال45 یا 46 بود که تجربه تئاتری در پاریس برگزار می‌شد و ما هم شرکت کردیم. یک خانم بازیگر به اسم آینا مارین که ایتالیایی بود و ما هم فیلم‌هایی که از او به ایران می‌آمد را دیده بودیم و به‌طورکلی خانم زیبایی نبود، را دیدیم. ما در حال تمرین روی صحنه بودیم که این خانم همراه جوانی بسیار زیبا به سالن آمد و ابتدا به نظرم از نزدیک حتی از فیلم‌هایش هم زشت‌تر بود! من به مرحوم جمشید لایق که همراهم بود گفتم ایتالیا این‌همه هنرمند زیبا دارد، چرا در نمایشی که قرار است دو نفر عاشق هم شوند، چنین بازیگری را برای بازی انتخاب کرده‌اند که زیبایی ندارد؟! کمی از بازی آینا مارین گذشت و من حرفم را پس گرفتم و به جمشید لایق گفتم فکر می‌کنم این خوشگل‌ترین زن دنیاست! دلیلش هنر این زن بود. اجازه دهید باهنرمان زیبا شویم نه اینکه یک فوتبالیست و بسکتبالیست را به خاطر پول روی صحنه تئاتر بیاوریم. این ازنظر من خیانت به تئاتر است.

جمشید مشایخی، گوهر خیراندیش، سیدضیا هاشمی، علی سرتیپی،‌ حبیب اسماعیلی، سیدامیر پروین حسینی، سیامک انصاری، کامبیز دیرباز،‌ میلاد کی مرام، رویا جاویدنیا، آزاده اسماعیل خانی،‌ محمد غفاری،‌کامران ملکی و روشنک گرامی از جمله مدیران و هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

مجموعه سینمایی هروی سنتر دارای سه سالن با ظرفیت ۳۵۵ صندلی است. سالن «فرهنگ» با ظرفیت ۲۰۰ صندلی، سالن «هنر» با ظرفیت ۸۵ صندلی و سالن «اندیشه» با ظرفیت ۷۰ صندلی سالن های این پردیس هستند.

در پایان این مراسم فیلم “در وجه حامل” به کارگردانی بهمن کامیار و تهیه کنندگی مصطفی کیایی به عنوان نخستین فیلم در این پردیس اکران شد.



عکس و گزارش: شهاب اسدی

تنظیم : پگاه ماسوری


تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ