بازیگر نقش «دكتر فرهاد زند» گفت: این فرد یك پزشك غیر متعارف است كه از قضا گره اصلی داستان نیز به دست او باز می‌شود...

به گزارش فارس، مهدی ماهانی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، درباره نقش دكتر زند در سریال «دلنوازان»‌ اظهار داشت: در این سریال باید یك دكتر غیر متعارف را به تصویر می‌كشیدم و هر شب در مدت زمان كوتاه بازی خود، سعی كرده‌ام به این هدف برسم و بازی خوبی ارائه كنم چرا كه به نظر من، تهیه كننده سینما و تلویزیون وقت ندارد هرشب پای تلویزیون بنشیند تا بالاخره بازی من را ببیند و از من برای حضور در آثارش دعوت كند. برای همین، من هر شب، در بخش‌هایی از بازی‌ام كه روی آنتن می‌رود، به گونه‌ای ایفای نقش می‌كنم كه نقشم كاملا به چشم بیاید و همان بخش‌های 40 ثانیه‌ای هم در ذهن‌ها بماند چون برای من كیفیت كار مهم‌تر از كمیت است.
ماهانی درباره نقش خود گفت: دكتر زند اصلا قابل حذف از سریال نیست و كلید اصلی داستان به دست دكتر زند باز می‌شود. ما در این سریال اول بعد پرخاشگری این فرد را داریم، بعد یأس و بعد هم بخش بازگشت به زندگی او را داریم. خوب یك بازیگر به جز اینها به چه فرصت و زمانی نیاز دارد تا خود را نشان بدهد؟
بازیگر نقش دكتر فرهاد زند در ادامه گفت‌وگو با فارس افزود: بعد از آقای مهام و سهیلی‌زاده كه مرا قابل دانستند كه در این سریال ایفای نقش كنم، تشكر می‌كنم. آنها به من اعتماد كردند تا در این سریال حضور داشته باشم و خودم را مدیون آنها می‌دانم. چون بازیگران حرفه‌ای بسیاری برای این نقش آمده بودند اما آقای سهیلی‌زاده كار را به من سپرد. زمان كم بود و من فرصت آزمون و خطا نداشتم و نمی‌توانستم سكانس‌های خود را خراب كنم. من یك آدم عادی هستم كه قرار بود نقش یك دكتر غیر عادی را بازی كنم.
وی با بیان این كه قصد دارم بعد از این كار، حتما یك نقش طنز را ایفا كنم چون فكر می‌كنم از پس طنز موقعیت خیلی خوب برمی‌آیم، اظهار داشت: من هیچ وقت كلیشه نمی‌شوم. مدام در حال تغییر نقش‌هایم هستم و سعی كرده‌ام كه خیلی به تكرار نرسم. دكتر زند یك دكتر 30 ساله است كه تازه از خارج آمده و متأسفانه كاری كه خوب از آب در می‌آید و نظر منتقدان را به خود جذب می‌كند، از سوی برخی مورد نقد شدید قرار می‌گیرد. البته اگر بخواهیم ایراد بگیریم، دائم می‌توان ایراد گرفت اما این منصفانه نیست.
وی با بیان این كه سهیلی‌زاده كارگردان باكلاسی در حوزه خود است و رگه جوان پسندانه‌ای در كار خود دارد و به جوانان بها می‌دهد، تصریح كرد: از روزی كه فیلمنامه را گرفتم فقط 4 سكانس بازی داشت اما مطمئن بودم كه می‌توانم از پس آن بربیایم. خوشبختانه این بازی به چشم مردم آمد و آن را از عكس العمل‌های مردم فهمیده‌ام.
وی درباره سابقه كاری خود در سینما و تلویزیون نیز گفت: من اولین كار تلویزیونی‌ام، سریال «سپید جامگان» به كارگردانی آقای درویش بود كه در همان اوایل متوقف شد. پس از آن هم در سریال «فرار بزرگ» به كارگردانی محمدحسین لطیفی ایفای نقش كردم. در آن سال‌ها فیلم‌سازان من را نمی‌شناختند و خودم، خودم را به سینماگران شناختم. كسی دنبال من نفرستاد و پس از آن هم تلاش كردم تا زحمات خود را با انتخاب‌های نادرست خراب نكنم.
وی درباره تفاوت بازیگری در سینما و تلویزیون گفت: همه آدم‌های سینما از فیلتری رد شده‌اند كه آنها را پخته كرده است. قانون سینما می‌گوید كسی گاف ندهد چون فرصت آزمون و خطا نداریم. همچنین هزینه‌های فیلم بالاست و همه سعی می‌كنند حرفه‌ای كار كنند تا هزینه‌ها بالا نرود.
وی افزود: اما تلویزیون در ایران جایگاه خاصی دارد. وقتی سریالی در ایران پخش می‌شود در همان شب‌های اول چیزی بالغ بر 50 میلیون نفر آن را می‌بینند و اگر از این تعداد 5 میلیون هم در سطح نقد باشند كافی است اما در سینما در خوش‌بینانه‌ترین حالت 3 میلیون نفر یك فیلم را می‌بینند كه از این تعداد شاید 300 نفر در سطح منتقد باشند، پس در تلویزیون فضای نقد و بررسی بیشتری وجود دارد.
وی با بیان این كه دو فیلم سینمایی «ستایش» و «خیابان 24» از او هنوز اكران نشده،‌ درباره دلایل حضورش در مجموعه «دلنوازان» اظهار داشت: با حضورم در این سریال خواستم كه پیش زمینه‌ای ایجاد كنم تا مخاطبان با چهره من آشنا شوند و از فیلم‌هایم در سینما استقبال كنند. خوش شانسی دیگرم هم این است كه در این فیلم‌های سینمایی با بزرگانی نظیر جمشید هاشم‌پور، بهرام رادان، نیكی كریمی، شیلا خداداد و ... هم بازی بوده‌ام و درس‌های بسیاری از آنها فرا گرفتم.
وی گفت: خواستم كه خالی از طرفدار نباشم و الان از جایگاهم راضی هستم. دوست ندارم چهره‌ام به قدری دیده شود كه مخاطب زده شود.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com