در نمایشگاه «روزنه‌ای به رنگ» كه از 9 آذرماه در موزه هنرهای معاصر تهران برپا می‌شود، آثار دیده نشده سهراب سپهری به نمایش درمی‌آید...

به گزارش خبرگزاری فارس، مجموعه آثارنقاشی سهراب سپهری نقاش و شاعر نامدار ایرانی از 9 آذرماه در موزه ‌هنرهای‌ معاصر تهران به نمایش گذاشته می‌شود كه تا اول بهمن‌ماه ادامه دارد.
یعقوب امدادیان دبیر این نمایشگاه درباره آثار سهراب سپهری گفت: در این نمایشگاه بیش از 100 اثر از آثار این هنرمند به نمایش درمی‌آید كه تعدادی از این آثار برای اولین بار در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
امدادیان همچنین عنوان كرد: نقاشی‌های سهراب سپهری از طبیعت تأثیر گرفته است و هدف از برگزاری این نمایشگاه، ‌معرفی آثار سهراب سپهری به عنوان یك هنرمند تأثیرگذار و معرفی این آثار به دانشجویان و هنرجویان رشته‌های مختلف هنری است.
دبیر نمایشگاه مروری بر آثار نقاشی سهراب سپهری همچنین گفت: آثار سهراب سپهری از گنجینه موزه‌هنرهای معاصرتهران و موزه‌هایی چون موزه صنعتی كرمان و مجموعه‌داران خصوصی به امانت گرفته شده است.
وی با اشاره به بخش‌های جنبی این نمایشگاه هم گفت: سهراب سپهری، از چهره‌های پیشرو هنر نقاشی مدرن ایران است كه علاوه بر پرداختن به نقاشی، در زمینه شعر نیز از طبع لطیفی برخوردار بود. به همین منظور در زمان برگزاری این نمایشگاه، همایش موسیقی و شعر با حضور شاعران، هنرمندان و صاحب‌نظران برگزار خواهد شد، برپایی همایشی در مورد نقاشی، ‌شعر و هنرهای تجسمی، هفته فیلم و ورك‌شاپ از دیگر بخش‌های جنبی این نمایشگاه است كه در موزه ‌هنرهای ‌معاصر تهران برگزار خواهد شد
  
گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com