داستان مجموعه از این قرار است كه در هر قسمت پرونده‌ای كه یك ایرانی درگیر آن است، از طریق صلیب سرخ به هلال احمر محول می‌شود و یكی از 5 عضو هیات هلال احمر و شخصیت ‌های ثابت سریال كه...
 
به گزارش جام جم آنلاین، «گمشده» اسم موقت سریالی است كه برای گروه فیلم و سریال شبكه یك سیما مقابل دوربین رفته است.
 به گزارش خبرنگار «جام‌جم»، كارگردان این مجموعه راما قویدل است و تهیه‌كنندگی آن را بهروز مفید به عهده دارد. فیلمنامه سریال را طلا معتضد می‌نویسد و عباس نعمتی هم بر روند نگارش متن‌ها نظارت می‌كند.
بهروز مفید در گفتگو با «جام‌‌جم» توضیح داد: گمشده در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید می‌شود، داستان مجموعه از این قرار است كه در هر قسمت پرونده‌ای كه یك ایرانی درگیر آن است، از طریق صلیب سرخ به هلال احمر محول می‌شود و یكی از 5 عضو هیات هلال احمر و شخصیت ‌های ثابت سریال كه با آن پرونده تناسب بیشتری دارند، پیگیر آن می‌شوند.
به گفته مفید، این روش داستان‌پردازی و مستقل بودن هر قسمت باعث می‌شود تا هر بار یكی از معضلات اجتماعی كه ایرانیان با آن درگیر هستند، مطرح شود و مورد بررسی قرار گیرد.
مفید به عنوان نمونه به پیرنگ یكی از اپیزودها اشاره می‌كند كه در آن پرونده كودكی كه یكی از والدینش در خارج از كشور به سر می‌برد، به هلال احمر محول ‌شده و آنها مامور پیگیری و رسیدگی به آن می‌شوند.
گمشده 130 بازیگر و حدود 220 لوكیشن داخلی و خارجی دارد. بخشی از لوكیشن‌های خارجی به طور خاص در كشوری غیر از ایران تصویربرداری خواهند شد و برخی دیگر در داخل بازسازی می‌شوند. به گفته مفید، در حالت كلی می‌شود گفت كه 20 درصد آنها باید خارج از كشور جلوی دوربین بروند. صحنه‌های مربوط به داخل هم غیر از تهران در شمال كشور ضبط خواهد شد.
مفید توضیح داد كه برای نوشتن فیلمنامه‌های سریال، حدود یك سال تحقیق انجام شده و موضوعات از لابه‌لای پرونده‌‌های مختلف و واقعی هلال احمر انتخاب شده‌اند؛ اما بزرگ‌ترین ویژگی آنها این است كه هر بار یكی از موضوعات به روز از فضای اجتماعی مطرح می‌شود و به نحوی به معضلات آن سوی آب هم ارتباط پیدا می‌كند.
بازیگران اصلی مجموعه تا اینجای كار بهزاد فراهانی، زهره مجابی و علیرضا جلالی‌تبار هستند. ضمن این كه مفید ترجیح می‌دهد نام بازیگر نقش اصلی سریال، مریم را تا زمان پخش كار به عنوان سورپرایز اعلام نكند. بهزاد فراهانی نقش مدیر این تیم در هلال احمر را بازی می‌كند. علیرضا جلالی‌تبار هم كه چندی قبل با فیلم «وقتی همه خوابیم» بهرام بیضایی به عالم بازیگری قدم گذاشت، این‌بار اولین حضور تلویزیونی‌اش را تجربه می‌كند. او در این سریال نقش همسر مریم را به عهده دارد و خودش هم یكی از اعضای تیم هلال احمر است. زهره مجابی هم یكی از كارمندان هلال احمر است كه هر بار نقش تاثیرگذاری در داستان دارد.
تا به حال كه حدود 2 هفته از شروع تصویربرداری سریال می‌گذرد، صحنه‌های مختلفی از 2 اپیزود این مجموعه جلوی دوربین رفته و حدود 12 لوكیشن هم تغییر كرده است، ضمن این كه مفید با تاكید بر تعداد زیاد بازیگران مهمان از سروش صحت، سحر ولدبیگی، فرخ نعمتی، شهره سلطانی، آرش تاج، شقایق دهقان و الیزابت امینی به عنوان بازیگرانی كه در بخش‌های ثبت شده به عنوان مهمان جلوی
دوربین رفته‌اند، نام می‌برد.
این سومین همكاری راما قویدل با بهروز مفید بعد از كارگردانی 2 تله‌فیلم «در همین حوالی» و «یكی از همین روزها» است. ملك‌جهان خزایی به عنوان طراح صحنه و شهریار اسدی به عنوان تصویربردار، این گروه را همراهی می‌كنند. سلیم احمدی و رامین اسماعیلی هم به ترتیب كار صدابرداری و طراحی گریم «گمشده» را به عهده دارند.
بهروز مفید كه چندی پیش سریال «مدرسه ما» را به كارگردانی داریوش یاری برای بار دوم روی آنتن شبكه 2 سیما داشت، گمشده را برای گروه فیلم و سریال شبكه یك سیما تولید می‌كند.
 
  گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir