«مختارنامه» داستان زندگی و قیام مختار ابو عبیده بن ثقفی ملقب به ابواسحاق را در مقاطع مختلف زندگی وی روایت می‌کند. شهرت مختار به دلیل قیامی است که...
 
به گزارش خبر آن لاین،  مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» به کارگردانی داود میرباقری، اردیبهشت ماه سال آینده روی آنتن شبکه اول سیما می رود.
 تاکنون 20 قسمت از این مجموعه تلویزیومی آماده نمایش شده است و مدیران سازمان صدا و سیما و سیما فیلم، مهندس عزت الله ضرغامی، دکتر میرباقری و حسن اسلامی مهر از افرادی هستند که قسمت های آماده شده «مختارنامه» را دیده اند و طبق گفته محمود فلاح، تهیه کننده، رضایت خود را از تماشای حاصل کار اعلام کرده اند.
«مختارنامه» این روزها توسط مهدی حسینی وند و با نظارت میرباقری تدوین می شود. پیش تولید این مجموعه از سال 81 آغاز شد، فرودین ماه سال 1383 کلید خورد و فیلمبرداری آن اول تیرماه امسال به پایان رسید.
«مختارنامه» داستان زندگی و قیام مختار ابو عبیده بن ثقفی ملقب به ابواسحاق را در مقاطع مختلف زندگی وی روایت می‌کند. شهرت مختار به دلیل قیامی است که پس از واقعه عاشورا با هدف خونخواهی از شهدای دشت کربلا توسط او شکل ‌گرفت و به پیروزی رسید. در زمانی که مردم کوفه از امام حسین(ع) برای آمدن به کوفه دعوت کردند؛ او و قبیله‌اش نیز به طرفداری از امام حسین(ع) حرکت خود را آغاز کردند. اما مختار توسط عبیدالله ‌بن ‌زیاد دستگیر و روانه زندان ‌شد. او در روز عاشورا در زندان بود.
توطئه بنی‌امیه برای قتل او به نتیجه نرسید و در نهایت او بعد از آزادی از زندان، با شعار یالثارات الحسین(ع) قیام خود را علیه اشقیای کربلا آغاز کرد ؛ قیامی که به قصاص تمامی قاتلان کربلا و در نهایت تشکیل حکومتی شیعه و عدالت محور منجر ‌شد.
فریبرز عرب نیا، انوشیروان ارجمند، فرهاد اصلانی، ژاله علو، ابراهیم آبادی، شهرام حقیقت‌دوست، بهناز جعفری، الهام حمیدی، حدیث فولادوند، رضا رویگری، نسرین مقانلو، آهو خردمند، مهدی فخیم‌زاده و رضا کیانیان بازیگران اصلی این مجموعه هستند.
  
گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir