دارا و ندار
مجموعه تلویزیونی «دارا و ندار» در حال حاضر به كارگردانی «مسعود ده‌نمكی» برای پخش از شبكه تهران ساخته می‌شود و تا به حال...
 
مجموعه تلویزیونی «دارا و ندار» به كارگردانی «مسعود ده‌نمكی» احتمالا در ایام نوروز به طور همزمان از سه شبكه تلویزیونی پخش خواهد شد.
 
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، مجموعه تلویزیونی «دارا و ندار» در حال حاضر به كارگردانی «مسعود ده‌نمكی» برای پخش از شبكه تهران ساخته می‌شود و تا به حال بیش از نیمی از تصویربرداری آن به پایان رسیده و هم زمان با تصویربرداری این مجموعه تدوین آن توسط «محسن توكلی» انجام می‌شود.
بنابراین گزارش، ساخت این مجموعه در زمان مدیریت مجید رجبی‌معمار بر شبكه تهران تصویب شد و با كوچ این مدیر به شبكه جهانی جام‌جم، قرار شد نسخه‌ای از این سریال نیز در ایام نوروز برای مخاطبان فراسوی مرزها از این شبكه جهانی به روی آنتن برود.
تا به حال پخش این سریال از دو شبكه تهران و جام جم قطعی شده و احتمال دارد حتی این سریال به طور هم‌زمان (مانند مجموعه «به كجا چنین شتابان») از شبكه دو سیما نیز پخش شود.
پیش از این قرار بود سریال «برج سعادت» به كارگردانی «مجید صالحی» و تهیه‌كنندگی «محمدرضا تخت‌كشیان» در شبكه دو ساخته شود كه با آمدن «علیرضا برازش» از شبكه یك به شبكه دو، ساخت این مجموعه متوقف شد و در حال حاضر شبكه دو سیما هیچ مجموعه آماده‌ای برای پخش در نوروز ندارد و از «دارا و ندار» به عنوان یكی از گزینه‌های نوروزی این شبكه یاد می‌شود.
مجموعه «دارا و ندار» سفره هفت‌سینی است با دارا و ندارها، داشتن‌ها و نداشتن‌ها، حسرت‌ها و امیدها، غم‌ها و شادی‌ها... شاید كه راهی باشد تا ما به خود بیاییم.
این سریال به تهیه‌كنندگی «سیدامیر پروین‌حسینی» ساخته می‌شود و محصول گروه فیلم و سریال شبكه تهران است.
عوامل این مجموعه عبارتند از: كارگردان: مسعود ده‌نمكی، مدیر هنری و طراح صحنه و لباس: مجید میرفخرایی، مدیر تصویربرداری: امیر كریمی، صدابردار: بابك اخوان، طراح و چهره‌پرداز: ایمان امیدواری، تصویربردار دوم: هادی پویان، دستیار اول كارگردان: سوسن دین‌محمد، گروه نویسندگان: نگارش اول فیلمنامه: رضا مقصودی- بر اساس طرحی از خشایار الوند، مشاور فیلمنامه: پیمان قاسم‌خانی، نگارش دوم فیلمنامه: بابك كایدان، پدرام كریمی، پانته‌آ تاج‌بخش، بازنویسی نهایی: مسعود ده‌نمكی، عكاس: بابك برزویه، تدوین: محسن توكلی، منشی صحنه: فاطمه رزاقی، روابط عمومی: الهه گودرزی، مدیر تداركات: علی محمودی، دستیار برنامه‌ریز: آلما سعادتی‌فر، گروه تصویربرداری: سعیدبراتی، محمد كریمی، علیرضا افشاری، سید مهیار میررسالت‌پناهی، علی خان‌بابایی، دستیاران گریم: امید گل‌زاده، محراب شاپورزاده، فرناز انصار، هلیار شقی، دستیار عكاس: سیما محمدی، گروه صدا: ساسان كریمی، سهیل حسین‌خانی، مهدی رحیم‌زاده، گروه صحنه و لباس: محسن شریفی، مسعود جعفری، فریاد صالحی، مرضیه كوشكی، فرهاد ابراهیمی، دستیاران تداركات: مرتضی پیرهادی، محمد صالحی، رسول عابدی، خدمات: امیرحسین برزانی، حمل و نقل: محمدرضا احمدی، عباس حسن‌زاده، داوود قاسمی، حسین مسلمی، علی بیگلری، علی پریزاد، سینه موبیل: اكبر قلی، بازیگران: فتحعلی اویسی، رضا رویگری، علیرضا خمسه، شهره لرستانی، نگار فروزنده، مرجانه گلچین، سام درخشانی، رضاتوكلی، بهنوش بختیاری، نفیسه روشن، مریم سلطانی، سیدجواد هاشمی، مریم كاویانی، یوسف صیادی، یوسف تیموری، رامین راستاد، شهاب عباسی، رضا بنفشه‌خواه، علیر ضا اویسی، عباس محبوب، فاطمه طاهری، شهرزاد كمال‌زاده، ماشاالله شاهمرادی‌زاده، فرهاد بشارتی، نسرین ابركوه، ساقی زینتی، آرش آبپرور، بهزاد رحیم‌خانی، مجید شهریاری، ابراهیم بحرالعلومی، الناز كیانلو، شهربانو موسوی، ملكه رنجبر، بازیگر نوجوان: علی هدایت‌نیا و...
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com
 
 مطالب پیشنهادی:
اولین عکس‌های منتشر شده از پشت صحنه سریال «دارا و ندار»
عکس‌های تست گریم بازیگران سریال «دارا و ندار» ده‌نمکی
 زن‌ بابا عید نوروز می‌آید