روز گذشته نمایشگاه «جلوه‌هایی از هنر معاصر جهان» شامل آثار از هنرمندان بزرگ جهان برای دومین بار در دوران مدیریت محمود شالویی در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمد با این تفاوت كه...
 
به گزارش فارس، در نمایشگاه «جلوه‌هایی از هنر معاصر جهان» برای نخستین بار پرتره‌های 24 هنرمند بزرگ جهان از جمله پابلو پیكاسو، سالوادور دالی،ویكتور وازارلی و ... رونمایی شد.
 به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، روز گذشته نمایشگاه «جلوه‌هایی از هنر معاصر جهان» شامل آثار از هنرمندان بزرگ جهان برای دومین بار در دوران مدیریت محمود شالویی در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمد با این تفاوت كه این بار علاوه بر رونمایی از آثار جدید گنجینه خارجی موزه، قرار است در مدت زمانی طولانی و تقریباً دائمی شاهد نمایش این آثار باشیم.
در این نمایشگاه برای نخستین بار 33 اثر از هنرمندانی چون هنری مور، كامی پیسارو، پیتر استروكین، فرنان لژه، آلن شیلد، ‌موریس لویز و ... شامل چیدمان‌، ‌نقاشی، تصویرسازی، مجسمه و چاپ به نمایش درآمد و در ورودی موزه نیز با عكس‌های پرتره 24 هنرمند از جمله پابلو پیكاسو،كامی پیسارو، ماكس ارنست،‌ژان آرپ، والریو آدامی، هانس هارتونگ، وان دنگن، ویكتور وازارلی، سالوادور دالی، ژرژ براك، جاكومتی، ماكس بیل و ... رو به رو می‌شویم كه این پرتره‌ها نیز برای نخستین بار به نمایش عموم گذاشته شده است.
دو تابلو نقاشی از «دن فلیزین»، چیدمانی از «پیتر استروكین» شامل 16 قطعه كاشی‌های فایبرگلاس، چیدمان دیگری از «آلن شیلد»، دو مجسمه در ابعاد كوچك از آثار «هنری مور»، شش اثر تصویرسازی و چاپ از آثار «فرنان لژه»، چهار طرح چاپی از آثار « كامی پیسارو»، اثر چاپی دیگری از «ادوارد مانت» و یك نقاشی بزرگ از «موریس لویز» از جمله آثار تازه این نمایشگاه است كه محمود شالویی روز گذشته این آثار جدید را در زمره كشفیات جدید عنوان كرد.
به گفته طاهری دبیر این نمایشگاه،‌قرار است آثار به صورت دوره‌ای تغییر كند و آثار جدید دیگری جایگزین آثار روی دیوار شود.
پایان این نمایشگاه 3 شهریورماه در نظر گرفته شده است كه قطعاً با توجه به استقبال علاقه‌مندان تمدید خواهد شد.
در نمایشگاه «جلوه‌هایی از هنر معاصر جهان» بیش از 120 اثر مدرن و معاصر از هنرمندانی چون پابلو پیكاسو، جكسون پولاك، ژرژ روان، پل گوگن، آندره دورن، ژرژ براك، ونگوگ، خوان میرو، مارك شاگال، لوترك، كاندینسكی، ادوارد مونه، اندی وارهول و... در تالارهای موزه هنرهای معاصر تهران به روی دیوار است كه برخی از این نمونه‌ها منحصر به فرد و شاهكارهای هنری این هنرمندان محسوب می‌شود.
با گشایش این نمایشگاه، ‌موزه هنرهای معاصر تهران، ‌می‌رود تا كاركرد موزه‌ای خود را بازیابد و علاقه‌مندان به بازدید از آثار گنجینه‌ای این موزه می‌توانند در مدت زمانی طولانی از این آثار دیدن كنند.
 
  گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com