باستان‌شناسان با استفاده از فناوری اشعه لیزر موفق به به مشاهده تصاویری 1600 ساله از حواریون مسیح روی دیوارهای سردابی شدند، که متعلق به مقبره یکی از زنان اشراف زاده رومی بوده است...
 
به گزارش میراث آریا، باستان‌شناسان در پناهگاهی 60 ساله زیر خیابان رم، موفق به کشف نقاشی‌هایی دیواری از چهره چند تن از قدیسین مسیحی شدند.
 باستان‌شناسان با استفاده از فناوری اشعه لیزر موفق به به مشاهده تصاویری 1600 ساله از حواریون مسیح روی دیوارهای سردابی شدند، که متعلق به مقبره یکی از زنان اشراف زاده رومی بوده است.
این سرداب یا مقبره زیرزمینی در نزدیکی کلیسای پولس مقدس قرار گرفته است. کلیسایی که به دلیل وجود تابوت و بقایایی از جسدی متعلق به قرن اول یا دوم میلادی که به گفته کارشناسان مربوط به پولس مقدس بوده به این نام شهرت یافته است.
باستان‌شناسان اعلام کردند، مرطوب بودن این منطقه و گذشت بیش از 16 قرن از زمان کشیده شدن نقاشی‌هامنجر به از بین رفتن بخشی از این آثار شده که نیازمند باز سازی هستند.
کارشناسان موزه واتیکان که سرپرستی این اکتشاف را بر عهده دارند از نمایش عمومی این مکان پس از اتمام مراحل بازسازی‌ها در آینده نزدیک خبر دادند
 
  گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: chtn.ir