فیلم جدید فینچر درباره اولین روزهای شبکه اجتماعی فیس‌بوک و تلاش موسسان آن است و با توجه به فروش روز اول آن انتظار می‌رود تا....
 
 فیلم سینمایی «شبکه اجتماعی» به کارگردانی دیوید فینچر درباره ریشه‌های وبسایت «فیس‌بوک» جمعه در اولین روز اکران در آمریکای شمالی در 2771 سینما هشت میلیون دلار به دست آورد.
به گزارش خبرآنلاین، فیلم جدید فینچر درباره اولین روزهای شبکه اجتماعی فیس‌بوک و تلاش موسسان آن است و با توجه به فروش روز اول آن انتظار می‌رود تا پایان یکشنبه 23 تا 28 میلیون دلار به دست بیاورد.
تقریبا تمام نقدهای نوشته‌شده بر «شبکه اجتماعی» مثبت بوده و انتظار می‌رود این فیلم که فیلمنامه آن را آرون سورکین نوشته، یکی از بخت‌های اصلی جوایز اسکار 2011 باشد.
سورکین فیلمنامه «شبکه اجتماعی» را با اقتباس از کتاب «میلیاردرهای تصادفی: تاسیس فیس‌بوک، داستانی از جنسیت، پول، نبوغ و خیانت» اثر بن مزریک نوشته است.
جسی آیزنبرگ («زامبی‌لند») در این فیلم درجه PG-13 نقش مارک زاکربرگ یکی از موسسان فیس‌بوک را بازی می‌کند و دیگر بازیگران «شبکه اجتماعی» عبارتند از اندرو گارفیلد («خانه خیال دکتر پارناسوس»)، جاستین تیمبرلیک و رونی مارا. مارا که قرار است نقش اصلی اقتباس آمریکایی از تریلر جنایی سوئدی «دختری با خالکوبی اژدها» را بازی کند نقش دوست هم‌دانشگاهی زاکربرگ را به عهده دارد.
فیلم جدید فینچر اولین بار در دنیا 24 سپتامبر در شب افتتاحیه این دوره جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درآمد.   
دیوید فینچر که متولد 1962 در دنور است، سال 2009 با فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد. «بیگانه 3»، «هفت»، «بازی»، «باشگاه مشتزنی» و «زودیاک» از دیگر فیلم‌های اوست.
از سوی دیگر، فیلم «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» به کارگردانی الیور استون با بازی مایکل داگلاس در دومین جمعه نمایش در 3597 سینما 3/3 میلیون دلار فروخت و در رده دوم قرار گرفت. مجموع فروش این تریلر در هشت روز اول اکران 29 میلیون دلار شده است.
«شهر» به کارگردانی بن افلک در 2935 سینما 1/3 میلیون دلار فروش داشت و فیلم سوم شد. این تریلرِ با موضوع سرقت که داستان آن در بوستون روی می‌دهد، تاکنون 4/57 میلیون دلار فروخته است.
انیمیشن سه‌بعدی «افسانه نگهبانان: جغدهای گاهول» به کارگردانی زاک اسنایدر با 6/2 میلیون دلار فروش در فیلم چهارم جمعه بود و کمدی دبیرستانی «Easy A» به کارگردانی ویل گلاک با 7/2 میلیون دلار فروش در 2974 سینما در رده پنجم قرار گرفت.
از جمعه دو فیلم دیگر نیز به طور گسترده در آمریکا و کانادا اکران شده‌ که هر دو فیلم در نخستین روز نمایش خیلی موفق نبودند. تریلر خون آشامی «بگذار وارد شوم» به کارگردانی مت ریوز در 2548 سینما 9/1 میلیون دلار فروخت و در رتبه ششم قرار گرفت و تریلر ترسناک «مورد 39» با بازی رنی زلوگر و برادلی کوپر با 1/1 میلیون دلار رده هفتم را از آن خود کرد.
کودی اسمیت-مک‌فی، کلویی مورتس و ریچارد جنکینز در «بگذار وارد شوم» بازی می‌کنند که تولید مشترک بریتانیا و آمریکاست. داستان درباره دوستی پسری جوان با یک خون‌آشام زن جوان است که مخفیانه با قیم خود زندگی می‌کند.
«مورد 39» را کریستین آلوارت کارگردانی کرده و داستان درباره یک مددکار اجتماعی (زلوگر) است که می‌کوشد دختری را از دست پدر و مادر آزارگرش نجات دهد، اما متوجه می‌شود موقعیت خطرناک‌تر از چیزی است که انتظارش را داشت. 
کمدی رومانتیک «دوباره تو» تولید استودیو دیسنی با تقریبا 6/1 میلیون دلار فروش در 2548 سینما در رده هشتم قرار گرفت و  تریلر فراطبیعی «شیطان» ساخته جان اریک دودل با 1/1 میلیون دلار در 2392 سینما فیلم نهم شد.
فیلم ترسناک و افسانه علمی «شر موجود: زندگی پس از‌ مرگ» با بازی میلا یوووویچ با حدود 800 هزار دلار فروش در 1907 سینما فهرست 10 فیلم پرفروش جمعه را کامل کرد.

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir