در این حراجی که در شهر برلین و برای مقاصد خیریه ترتیب داده شده بود نمونه نایابی از تمبرهایی که شمایل آدری هپبورن در نقش افسانه‌ای‌اش در...
 
 تمبرهای آدری، 606 هزار دلار فروش رفت
 یک مجموعه ده تایی از تمبرهای آدری هپبورن، ستاره دوست‌داشتنی سینما به مبلغ 606 هزار دلار فروخته شد.
 
در این حراجی که در شهر برلین و برای مقاصد خیریه ترتیب داده شده بود نمونه نایابی از تمبرهایی که شمایل آدری هپبورن در نقش افسانه‌ای‌اش در «صبحانه در تیفانی» را نشان می‌داد به فروش رفت. دو سوم از عواید فروش برای کمک به تحصیل کودکان در آفریقا صرف می‌شود و یک سوم آن به یونیسف آلمان تعلق خواهد داشت.
پست آلمان در سال 2001، 14 میلیون قطعه از این تمبرها را چاپ کرد اما شان فرر، پسر هپبورن و مل فرر به خاطر استفاده از عکس تغییر یافته مادرش به آن‌ها شکایت کرد. او پیشنهاد کرد یا عکس اصلی را استفاده کنند و یا تصویر دیگری را به کار بندند.
عکسی که روی تمبر چاپ شده بود تصویر خندانی از آدری با کلاه لبه بلند مشهور و یک چوب سیگار به لب را نشان می‌دهد. شون گوشزد کرده بود که در عکس اصلی مادرش یک عینک آفتابی را به دندان گرفته است. پست آلمان در نهایت تمامی قطعات را بجز دو سری معدوم کرد. یک سری برای آرشیو و دیگری برای موزه پست آلمان. ولی بعدها در کمال تعجب سر و کله یک قطعه دیگر در یک حراجی پیدا شد.
بین سال‌های 2004 تا 2009 نیز چهار قطعه دیگر از این تمبر نایاب پیدا شد که با رقم‌هایی بین 62500 تا 173000 دلار در حراجی‌ها فروخته شدند.
در نهایت شون فرر تصمیم گرفت نسخه‌ای که پست آلمان در همان سال‌ها برای او فرستاده بود را برای مقاصد خیرخواهانه به فروش برساند و در قراردادی با پست آلمان تضمین گرفت که آن‌ها حق فروش نسخه‌های‌شان را تا سال 2040 ندارند و این قیمت حراجی را بسیار بالا برد طوری که خود شون فرر هم تصورش را نمی‌کرد.
در این حراجی لباس‌ها باله هپبورن و یک عکس از او هم به فروش رفت. برگزارکننده این حراجی هم تعجب می‌کند که چطور او و وسایلش بعد از این همه سال این قدر مورد توجه هستند و این نشان از محبوبیت بالای این هنرپیشه ماندگار دارد.
آدری هپبورن از سال 1988 تا نزدیکی‌های مرگش در سال 1993 سفیر صلح سازمان ملل بوده است. فرر 50 ساله می‌گوید مادرش می‌گفته هرگز عطر یا کاغذ توالت نفروخته است. "من با نامم کار خوب کرده‌ام."
 
تمبر آدری هپبورن
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: caffecinema.com