پیش از این رادیو تئاتر تنها در جشنواره‌ها و اجرای‌های ویژه به روی صحنه رفته است، ولی نمایش پدر برای نخستین بار است كه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به اجرای عموم در می‌آید...
 
نخستین رادیو تئاتر با نام «پدر» به نویسندگی اگوست استیرندبرگ و كارگردانی محمد محقق‌منتظری از یكشنبه 23 آبان ساعت 18 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به اجرای عموم می‌رسد.
این گونه نمایشی كه زمان زیادی از اجرای آن در ایران نمی‌گذرد، گونه‌ای جدید و نوین از نمایش است كه در آن تمامی قواعد سخت افزاری نمایش رادیویی بهره گرفته می‌شود و علاوه بر آن از المان های تصویری و بصری مانند جلوه‌های نور و فضا سازی استفاده شده است.
پیش از این رادیو تئاتر تنها در جشنواره‌ها و اجرای‌های ویژه به روی صحنه رفته است، ولی نمایش پدر برای نخستین بار است كه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به اجرای عموم در می‌آید.
شیرین باب السلام دستیار كارگردان، عباس جمالی، الهه شهپرست، مازیار سیــــدی ( مهمان از گروه لیو سایه)، بیتا خارستانی، پدرام شریفی ( مهمان از گروه لیو سایه)، سارا معماری و امید عسكری نقش آفرینی می‌كنند.
رادیو نمایش پدر روایتگر یك سرهنگ بازنشسته است كه با همسر و زنان خانه درگیری داشته و این جنجال با بحث درباره تربیت دخترشان و ایجاد شك و تردید از طرف زن در مورد اصالت فرزندشان به اوج می‌رسد و...
موسیقی این اجرای رادیویی به صورت زنده به آهنگسازی پوریا نظری نصب و با سازهای ویولن، ویولا و... نواخته خواهد شد.
مهیار جوادی‌ها مشاور صحنه و طراح نور و امید فقیرزاده افكتور و نغمه حقیقت تنظیم رادیویی اثر را به عهده داشتند .
گفتنی است رادیو نمایش پدر تا تاریخ شنبه 29 آبان همه روزه ساعت 18 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com