گروه بدلكاری‌ در فیلم‌های سینمایی «جرم» ساخته‌ی «مسعود كیمیایی» صحنه‌ی تصادف اتوبوس با ماشین‌ و صحنه‌های اصلی را اجرا كردند و در فیلم...
 
گروه «بدلكاری 13» بعد از نقش‌آفرینی در صحنه‌ی ربوده شدن در «قلب یخی»، فعالیت در سینمایی «جرم» مسعود كیمیایی و تعدادی از فیلم‌های 90 دقیقه‌ای ساخته‌ شبكه‌ی خانگی را برعهده گرفته‌اند.
مازیار فرزانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: گروه بدلكاری‌ در فیلم‌های سینمایی «جرم» ساخته‌ی «مسعود كیمیایی» صحنه‌ی تصادف اتوبوس با ماشین‌ و صحنه‌های اصلی را اجرا كردند و در فیلم «اخلاقتو خوب كن» ساخته‌ی «سید امیر پروین‌حسینی» نیز صحنه‌هایی از كارهای بدلكاری را برعهده داشتند.
 
بدلکاری قلب یخی
نمايی از سريال قلب يخی 
 
نمايی از سريال قلب يخی
نمايی از سريال قلب يخی  

این بدلكار و مسوول روابط عمومی «گروه 13 »، اعضاء این گروه را 7 نفر اعضاء ثابت اعلام كرد و گفت: 5 نفر به صورت كار دوم خود دراین گروه به فعالیت می‌پردازند و سرپرستی آن برعهده‌ی (ارشاد اقدسی) است.
وی گفت: صحنه‌های اكشن تعقیب و گریز و دزدیده شدن یك پژو «پرشیا» تا زمان نجات یافتن هنرپیشه‌ی اصلی فیلم برعهده «گروه 13 » بود.
«مازیار فرزانه» از دیگر فعالیت‌های این گروه تله‌فیلم (تصادف ممنوع) به تهیه‌كنندگی «ابوالفضل بانی» و كارگردانی «محمد حجت‌ذی جودی» است و فیلم «كبری 0011» به سفارش موسسه‌ی رسانه‌های تصویری كه در كیش فیلمبرداری شده گروه 13 در ساخت صحنه‌های تعقیب و گریز آن حضور داشتند.
 
نمايي از تصادف ممنوع
نمايی از تصادف ممنوع 

در فیلم «كیفر» ساخته‌ی «فتحی» نیز این گروه صحنه‌ی دزدیدن پول‌ها را انجام دادند.
وی در ادامه گفت: به واسطه‌ی تجربه‌ی به وجود آمده در زمان «پیمان ابدی» سه گروه به صورت رسمی در زمینه‌ی بدلكاری فعالیت می‌كنند.
گروه «خیبر» با سرپرستی «فتحی» رییس انجمن بازیگری، ابدی به مدیریت «علیرضا قره‌خانی» و گروه 13 زیرنظر «ارث اقدسی» مشغول به كار هستند و سایر گروه‌ها غیررسمی فعالیت می‌كنند. 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir