فریماه فرجامی
نشان دادن چهره رنجور و در هم شکسته این بازیگر، کنش‌ها و گویش‌های غیرمعمول وی و صحبت‌‌هایش مبنی بر بی معرفتی کیمیایی، از خودمتشکر بودن....
 
برنامه "هفت" شب گذسته به منظور یاد کردن از ستارگان فراموش شده، مصاحبه‌ای متفاوت از فریماه فرجامی پخش کرد که واکنش سریع امین تارخ را در پی داشت.
شبکه ایران: برنامه "هفت" که چند هفته پیش با دعوت از ستاره دهه هفتاد سینمای ایران و مصاحبه با ابوالفضل پورعرب با بازخورد خوب مخاطبان مواجه شده بود، در برنامه این هفته و در ادامه مبحث مطرح کردن یک بازیگر حرفه‌ای فراموش شده، سراغ سوپراستار زن دهه 60 سینمای ایران رفت؛ اما برنامه این هفته "هفت" و گزارشی که از فریماه فرجامی به نمایش درآمد، حکایت متفاوتی داشت و نشان داد که تمرکز متولیان این برنامه بیشتر بر بخش مردمی و جذب مخاطب است تا بخش تخصصی و بررسی مشکلات سینما.
نشان دادن چهره رنجور و در هم شکسته این بازیگر، کنش‌ها و گویش‌های غیرمعمول وی و صحبت‌‌هایش مبنی بر بی معرفتی کیمیایی، از خودمتشکر بودن معتمدآریا و... موجب تخریب باور ذهنی مخاطب نسبت به بازیگری شد که حکم ستاره در زمان خویش را داشت.
پخش مصاحبه‌ حضوری با فریماه فرجامی در ادامه با واکنش انتقادی امین تارخ که شب گذشته مهمان این برنامه بود نیز مواجه شد. این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که به منظور بررسی موضوع داوری جشنواره فیلم فجر به "هفت" دعوت شده بود با انتقاد از اینکه رفتن به سراغ هنرمندان در چنین موقعیتی موجب تغییر ذهنیت مردم نسبت به آنها می‌شود، گفت: برای زنده کردن نام و خاطره یک بازیگر فراموش شده، می‌توان خیلی کوتاه با وی صحبت کرد یا گزینش و پردازش بهتری شود تا چهره‌اش در میان جامعه بازیگری و مردم مخدوش نشود.
فریدون جیرانی هم با ذکر توضیحاتی درباره هدف این بخش از برنامه اذعان داشت که منظور آنها از پخش چنین گزارشی زنده کردن نام و خاطره فریماه فرجامی بوده و نه مخدوش شدن تصویر این بازیگر.
گفتنی است گلایه علیرضا امینی (سخنگوی شورای مرکزی کانون کارگردانان) از فشارها و بهانه‌گیری‌های مختلف خانه سینما در معرفی نمایندگان این کانون در شورای پروانه‌ی ساخت، گزارشی از خانواده‌ ابوالفضل پورعرب در بیمارستان، صحبت‌های هنگامه قاضیانی، محسن تنابنده و کامبیز دیرباز در قالب برندگان سیمرغ جشنواره فیلم فجر از دیگر بخش‌های برنامه شب گذشته "هفت" بود.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir